Leudal 2 verliest koppositie

Leudal 3 verliest tegen Ulimo Vero

Leudal 2.
In Venlo stond de wedstrijd tegen de Blerick/Venlo combinatie op het programma. Dit combinatie team stond tweede op de ranglijst en was er dus alles aan gelegen om Leudal 2 te verslaan. Met deze voorkennis in het achterhoofd ontspon zich een spannende en boeiende strijd.
Leudal 2 kwam uitermate zwak uit de startblokken. Martijn Vossen (B2) had zijn dag niet. Tegen medejeugdspeler Guido Faassen verloor Martijn in de opening al materiaal hetgeen hij niet meer terugzag in het restant van de partij. Zijn grootvader Huub Vossen (B4) was net als zijn kleinzoon bijzonder onfortuinlijk. In een tamelijk goede stelling koos Huub voor een manoeuvre met het paard waar een directe aanval met de toren meer op zijn plaats was geweest. Zijn ervaren tegenstander Karl Jacobitz nam hierna het initiatief over en haalde niet veel later het volle punt binnen. Een 2-0 achterstand was een feit. Maar zoals wel vaker dit seizoen toonde de Leudalspelers veerkracht.
De kleine puntenmachine Oscar Frericks (B6) behaalde alweer zijn vierde overwinning van het seizoen. Hij verloor weliswaar een kwaliteit en een pion maar wist dankzij een gemeen tussenschaakje een stuk terug te winnen waarna hij keurig een vrijpion creƫerde en het eerste winstpunt voor Leudal 2 op het bord zette.
Iwan Sentjes (B1) moest de degens kruisen met het grote jeugdtalent Thijmen Smith. Na een Siciliaanse opening verloor Iwan een pion in het middenspel maar wist deze dankzij innovatief combinatiewerk weer terug te winnen waarna beide spelers voor de vrede tekende en remise overeenkwamen. Bij Leo Arts (B3) ging het de gehele partij gelijk op waardoor remise een logisch gevolg was. Ook Han Wismans (B5) speelde een goede partij en leek optisch beter te staan maar kon dit voordeel niet uitbuiten. De derde remise op rij was hierdoor de consequentie. De eindstand werd daarmee bepaald op 3,5-2,5 in het voordeel van de Blerick/Venlo combinatie. Desondanks kan terug worden gekeken op een goede wedstrijd waarin Leudal 2 iets minder fortuinlijk was dan in de confrontatie tegen Tegelen.

Leudal 3.
Leudal 3 had weinig in te brengen tegen het team uit Echt. Alleen kopman Theo Schoone behaalde een keurige remise en redde daarmee de eer van het team. Peter Steuten, Frits Smeets en Hans van der Vliet liepen tegen een nederlaag aan. De eindstand werd daarmee bepaald op 3,5-0,5.