Loek Schoenmakers 25 jaar lid

Zilveren jubilaris onderscheiden.

Op de onlangs gehouden algemene ledenvergadering van schaakvereniging Leudal werd Loek Schoenmakers uit Haelen onderscheiden vanwege zijn 25 jarig jubileum.
Uit handen van voorzitter Hans Kivits, ontving Loek een bijzonder mooie zilveren dasspeld. Deze dasspeld, een zilveren toren met daarin verwerkt de letters S V L, is een uniek ontwerp van kunstedelsmid Antoinette van Geleuken uit Grathem.

Loek Schoenmakers heeft een bijzondere staat van dienst binnen de schaakvereniging. Op sportief gebied behaalde Loek een aantal mooie resultaten. Zo was hij jeugdclubkampioen in 1988. Won hij de keizercompetitie in 1992 en 1995. En in 2003 wist hij zowel de JP-Trofee als ook de Arthur Hendrickx trofee op zijn naam te schrijven.
Loek was ook bestuurslid in de periode 1997 – 2004. Maar het meest werd hij door voorzitter Hans Kivits geprezen om zijn geweldige inzet voor de jeugdafdeling van Leudal. Meer dan 10 jaar heeft Loek de interne schaakactiviteiten van de jeugd gecoördineerd. Interne competitie, spelers indelen, wedstrijd uitslagen verwerken, standen opmaken, nieuwe indelingen verzorgen, bekercompetitie organiseren, diverse wedstrijdverslagen schrijven en publiceren in de plaatselijke pers. En ook het organiseren van de schaakexamens, het regelen, opstellen en aanvragen van de benodigde jaarlijks te huren zalen waren activiteiten die Loek al die jaren heeft verzorgd. Loek is een bijzonder secuur persoon, waarbij hij in al die jaren fouten niet of nauwelijks heeft gemaakt.
Zoals de voorzitter zei: Als Loek ergens mee aan de slag gaat, dan weet je zeker dat het goed komt. Daar kun je absoluut zeker van zijn. Dat geeft vertrouwen, daar kun je op bouwen.
En daarbij, Loek geeft al meer dan 15 jaar als schaakinstructeur, les aan jeugdleden.
Al die jaren elke zondagochtend weer present.
Kortom een duizendpoot binnen de vereniging waar schaakvereniging Leudal trots op mag zijn. Een waterdrager en voorbeeldig vrijwilliger waar menig vereniging jaloers op zal zijn.
Of zoals voorzitter Hans Kivits het formuleerde. Een onderscheiding meer dan verdiend, en wellicht is al dat werk soms wel wat ondergewaardeerd geweest. Daarom mag het wel eens in de openbaarheid worden gebracht wat Loek Schoenmakers betekent en heeft betekend voor de schaakvereniging.
Leudal hoopt nog lang van Loeks’ bijdrage en aanwezigheid te mogen genieten.