Midden-Limburgs kampioenschappen Jeugd

Spannende strijd in Haelen

Op zondag 5 november namen 24 spelers, verdeeld over 2 clubs, SV Leudal en Ultimo Vero uit Echt, de moeite om naar Haelen af te reizen, zich allen opmakend voor een spannende strijd.
In de C categorie moest de huidige Limburgse Kampioene Judith Hendrix (Haelen) het opnemen tegen Brett Huisman, Rick Thommassen (Nunhem) en Christiaan Deneer (Linne). Al snel bleek Judith oppermachtig en wist zij alle zes de partijen te winnen en daarmee werd zij de nieuwe Jeugdkampioen.
Eindstand:

Categorie C Pt.
1 Judith Hendrix 6
2 Christiaan Deneer 4
3 Brett Huisman 2
4 Rick Thommassen 0

In de D-categorie die volledig uit SV Leudal leden bestond waren Remco Claessen (Haelen) en de een jaar jongere Ruud van Meegen (Kessel) de favorieten met als gevaarlijke outsider Yorick Broens (Haelen). Remco en Ruud waren echter onverslaanbaar en pas de laatste ronde bracht de beslissing: Ruud won van Remco en werd daarmee de nieuwe Midden Limburgse kampioen in de D-categorie. Naomi de Ridder (Roermond) wist beslag te leggen op de vierde plaats waardoor zij tevens meisjeskampioen werd.

Categorie D Pt.
1 Ruud van Meegen 9
2 Remco Claessen 8
3 Yorick Broens 7
4 Naomi de Ridder 6
5 Merijn v.d. Mullen 4,5
6 Benjamin v.d. Laan 4
7 Thijs Kivits 3
8 Tom Meeuwissen 1,5
9 Lisan Thommassen 1
10 Janneke Sluyter 1

In de overige categorieën was het aantal deelnemers te klein om aparte groepen te maken, zij werden dan ook samengevoegd

In de E-categorie verloor Roy Maessen (Echt) slechts een partij en werd daarmee de nieuwe kampioen.

De F categorie was een prooi voor Judith van Meegen (Kessel).

De G en H categorie bestond volledig uit spelers die pas sinds september hebben leren schaken en voor hen was dit hun eerste toernooi-ervaring.

In de G categorie was Bas Thommassen (Nunhem) te sterk voor zijn concurrente en werd daarmee de nieuwe kampioen.

In de H-categorie was slechts één deelnemer, namelijk Wesley Pruimboom (Weert) maar hij weerde zich kranig tegen zijn oudere tegenstanders en werd de nieuwe kampioen in de jongste leeftijdscategorie.

Categorie E t/m H Pt.
1 Roy Maessen (E) 9.0