Spannende strijd op Midden-Limburgs kampioenschap

Maar liefst 38 deelnemers.

Op zondag 13 november namen maar liefst 38 spelers, verdeeld over 3 clubs, de moeite om naar Haelen af te reizen, zich allen opmakend voor een spannende strijd.En een spannende strijd zou het dan ook worden. Natuurlijk waren er op voorhand wel favorieten aan te wijzen, maar het bleek al gauw genoeg dat de outsiders zich niet zo maar van het bord lieten zetten.
In de C categorie haakte de Limburgs kampioen Rocco la Serpe op het allerlaatste moment af waardoor nu Lars Strolenberg (””t Pionneke), Judith Hendrix en Oscar Freriks (beiden SV Leudal) de voornaamste kandidaten waren om de Midden-Limburgse kampioenschapstitel binnen te halen. Judith bemachtigde de meisjestitel, waarna de Limburgse jongenstitel opgeëist kon worden door Lars, die op onderling resultaat van Oscar had gewonnen.

1 Lars Strolenberg 5.0
2 Judith Hendrix 5.0
3 Oscar Freriks 5.0
4 Janick Janssen 3.5
5 Lex Stollman 3.0
6 Martijn Timmermans 3.0
7 Robbert Heijnen 2.5
8 Patrick Kool 2.0
9 David Mokveld 1.0

In de D-categorie hadden Remco Claessen (SV Leudal) en Christiaan Deneer (Ultimo Vero) een superstart van 3 uit 3. Christiaan mistte vervolgens ondanks sterk spel enkele goede kansen en moest (tijdelijk) afhaken in de strijd om de eerste plaats.

1 Remco Claessen 8.0
2 Yorick Broens 7.5
3 Christiaan Deneer 6.5
4 Antoine Diederen 6.5
5 Pieke Thoonen 6.5
6 Remco Giesbertz 6.0
7 Jeff Schulpen 5.5
8 Thijs Kivits 4.5
9 Rick Thommassen 4.0
10 Pascal Janssen 3.0
11 Brett Huisman 1.5
12 Wilson Ngoh 0.5

In de E-categorie lijkt er op dit moment geen maat te staan op Ruud van Meegen (SV Leudal). Nadat de Limburgs Kampioen van vorig jaar in de F-categorie al het toernooi in Sittard met 100% wist te winnen schudde hij nu ook weer even een score van 10 uit 10 uit de mouw. Zijn eerste plaats leek op een gegeven moment nog totaal onzeker, toen al in de 2de ronde zijn eeuwige concurrent Alexander Hauth (SV Leudal) hem volledig leek te overspelen. Toen Alexander de winstweg niet wist te vinden, bracht voor Ruud de vlag redding. De F-categorie speelde, net als de G- en de H-categorie samen met de E-categorie. Hierin was Roy Maesen van Ultimo Vero oppermachtig. Met een score van 8 uit 10 wist hij zelfs nog gelijk te eindigen met Alexander.
De G-categorie was een prooi voor Judith van Meegen (SV Leudal) die in het totaalklassement zelfs op een vierde plaats wist te eindigen. Aangezien Judith hier de meisjesprijs voor bemachtigde was het Ruben van den Broek (SV Leudal), die lang in het spoor van Judith bleef, die uiteindelijk naar voren mocht komen als Midden-Limburgs jongenskampioen. De H-categorie zou uiteindelijk een prooi zijn voor de jonge Luuk van den Akker, die SV Leudal-clubgenoot Thiemo Heijnen net een half puntje voor zou weten te blijven.

Categorie E t/m H Pt.
1 Ruud van Meegen (E) 10.0