Leudal krijgt pak slaag met 7 – 1

Leudal 2 behoudt titelkansen.

LEUDAL KRIJGT PAK SLAAG MET 7 – 1.

Schaakvereniging Leudal heeft thuis tegen Geleen billenkoek gekregen. Met maar liefst 7 – 1 werden de Midden-Limburgers verslagen. Hoewel Geleen de absolute titelkandidaat is en Leudal met 2 reservespelers moest aantreden, werd er op zo”n grote nederlaag toch niet gerekend. Alleen Coen Oosse en invaller Theo Delil wisten remise te behalen. De overige spelers verloren.

Leudal 2 deed het veel beter en boekte een zeer belangrijke overwinning tegen SV Attaque.
Na een spannend gevecht wonnen de reserves van Leudal met maar liefst 3-1 van SV Attaque en stelde daarmee de tweede overwinning van het seizoen veilig. SV Attaque werd vooraf beschouwd als een zware tegenstander en belangrijk titelkandidaat. Kortom het beloofde een moeilijke middag te worden. En in de praktijk bleek dit ook zo te zijn. Na ruim twee uur spelen opende Martijn Vossen de score op bord 4. Door een mooie combinatie won hij twee stukken en behaalde een uitstekende overwinning. Ondertussen had Han Wismans op bord 3 een verloren stelling op het bord staan. Hij beet zich vast in zijn verdediging maar moest, een half uur na de overwinning van Martijn, het hoofd buigen voor zijn tegenstander. Hiermee werd de stand weer gelijk. Op bord 2 had Amanda Hijweegen voordurend het initiatief. Uiteindelijk wist ze een pion te veroveren hetgeen voldoende bleek voor een prima overwinning. Leudal 2 kwam hierdoor op een 2-1 voorsprong. Wouter Smeets had op bord 1 inmiddels een pion veroverd en kon snel afwikkelen na een toreneindspel met drie pionnen meer. Zijn tegenstander gaf na het behalen van de tijdscontrole gelijk op. De eindstand kwam hiermee op 3-1. Wederom een goede teamprestatie en een geweldige overwinning, waardoor Leudal 2 prima zaken doet voor het kampioenschap in de derde klasse A van de Limburgse schaakbond.
Leudal 3 tenslotte speelde haar eerste wedstrijd van het seizoen. Het werd een prachtige overwinning. Het waren de spelers uit Stein (DJC 4) die met maar liefst 3,5 – 0,5 werden afgedroogd. Hans van der Vliet an bord 4 won heel snel, daarna scoorden Huub Vossen (bord 3), en Theo Schoone (bord 2). Leo Arts tenslotte behaalde remise aan het 1e bord.