Leudal vecht zich uit de degradatiezône

Belangrijke overwinning tegen Heerlen 2- 6

S.V. Leudal heeft in de uitwedstrijd tegen Heerlen een belangrijke overwinning geboekt. Met maar liefst 6 – 2 werd de mede degradatiekandidaat eenvoudig aan de kant geschoven. Daarbij dient wel worden opgemerkt dat de Heerlenaren 2 spelers misten. Hierdoor startten Leudal met een 2 – 0 voorsprong. Na een uur spelen kwam Heerlen terug tot 2 – 1 door een nederlaag van Arthur Hendrickx. Maar daarna zorgden Raoul Lemmen en Coen Oosse voor een 4 – 1 voorsprong. Beide spelers speelden een keurige partij en wonnen verdiend. Het was Hans Kivits die met zijn overwinning de teamzege veiligstelde. Hierdoor kwam de tussenstand op 5 -1. Joost Schreurs moest helaas het hoofd buigen na ruim 4 uur schaken. Peter Metsemakers tenslotte zorgde met zijn overwinning voor de 6 – 2 eindstand.
Deze overwinning was een hele belangrijke. Want hierdoor gaat Leudal over Heerlen heen op de ranglijst. Met nog 2 wedstrijden voor de boeg heeft Leudal klassebehoud nog steeds in eigen hand. Er degraderen 2 teams. Leudal staat momenteel boven de rode streep. Diegene die verwachtten dat Leudal zeer snel uit de promotieklasse zou degraderen hebben het mis. De Midden-Limburgers tonen veel lef en spelen zeer aanvallend. Hierdoor heeft Leudal al 2 prachtige overwinningen kunnen boeken. De volgende wedstrijd is thuis tegen Venlo 2. Wellicht de belangrijkste wedstrijd van de competitie, want bij een overwinning kan Leudal zich veilig spelen.
Uitslagen:
Heerlen………..-..S.V. Leudal…2,0-6,0
DJC 2………….-..MSV-VSM…. 5,0 – 3,0
Venlo 2…………-..DJC 1………4,0 – 4,0
De Juiste Z……-..Geleen…….3,5 – 5,5
Stand promotieklasse:
1. DJC 1…………5-9….27,0-12,0
2. Geleen………..5-7….23,0-18,0
3. DJC 2…………5-7….21,5-18,5
4. De Juiste Zet..5-6….21,5-18,5
5. SV Leudal…..5-4….17,5-22,5
6. MSV-VSM……5-3….17,5-22,5
7. Venlo 2……….5-2….17,5-22,5
8. Heerlen……….5-2….14,5-25,5
Het tweede team van Leudal speelde een heel goede wedstrijd en won verdiend met 3 – 1 van Ultimo Vero uit Echt. Martijn Vossen aan het tweede bord, zijn grootvader Huub Vossen aan het vierde bord en Peter Sonnemans aan het derde bord wisten te winnen. Door deze overwinning behoudt Leudal 2 nog een klein kansje op de titel in de derde klasse.
Team 3 tenslotte verloor kansloos van het sterke Blerick. Alleen jeugdspeelster Judith Hendrix behaalde een remise.