S.V. Leudal Club van het jaar 2002

Schaakvereniging Leudal uitgeroepen tot club van het jaar 2002.

Tijdens de najaarsvergadering van de Limburgse schaakbond op 21 september 2002 is onze schaakvereniging uitgeroepen tot club van het jaar. Deze titel wordt verleend aan die vereniging in Limburg die zich in het voorbije seizoen op meerdere terreinen duidelijk onderscheiden heeft van alle andere verenigingen.

Een beoordelingscommissie doet een voordracht aan het LiSB-bestuur waarna het bestuur over de voordracht beslist en de titel toekent. De titel bestaat sinds het seizoen 1992 – 1993. De prijs bestaat uit een schaakklok met inscriptie, de “Frits Hendriks wisselbokaal” en een royaal artikel met foto’s in Schakend Limburg waarin de vereniging wordt geportretteerd.

S.V. Leudal is de achtste vereniging in Limburg die deze titel krijgt toegekend. Er wordt namelijk niet elk jaar een club van het jaar uitgeroepen. De toekenning van deze titel is een extra pluim op de hoed van de vele vrijwilligers binnen onze vereniging die zich belangeloos inzetten voor de schaaksport. De instructeurs en jeugdleiders op de zondagmorgen op de eerste plaats natuurlijk. Maar ook de wedstrijdleiders op zowel de zondagmorgen als de dinsdagavond. De teamleiders van team 1 en 2, de organisatoren van het Nunhemszaden toernooi. De organisatoren van de Provinciale schaakdag, de redactieleden van ons clubblad “oet de pen”. De bestuursleden en vrijwilligers van de overige vele activiteiten die S.V.Leudal jaarlijks op de agenda heeft staan.

Als club mogen we best trots zijn op deze titel.

S.V. Leudal een dikke proficiat .