Narcis Sofic wint 33e Nunhems

Jan Broekhuis voor tweede maal tweede.

Narcis Sofic uit Roermond, spelend voor Pionneke, is met 5 punten uit 7 wedstrijden winnaar geworden van het 33ste Nunhems Schaaktoernooi.

Narcis Sofic wint 33e Nunhems.

Het was voor de 5de keer dat Narcis in de A poule speelde en kon nu eindelijk de titel mee naar Roermond nemen. Tweede werd SV Leudal speler Jan Broekhuis, ook Jan had 5 uit 7 maar doordat Narcis meer punten met zwart had behaald werd Narcis eerste en Jan tweede. Voor Jan was het al de tweede keer dat hij met evenveel punten als de winnaar uiteindelijk volgens de reglementen tweede werd. Peter van Dinteren uit Geleen legde met 4½ punten net als vorig jaar beslag op de 3de plaats.
De drie winnaars van de B-poule kwamen allen van onze eigen vereniging. Winnaar werd Hans Kivits met 6 punten, tweede werd Jack Sonnemans en Judith Hendrix legde beslag op de derde plaats.

Er namen 72 schakers deel aan dit 33ste Nunhems Schaaktoernooi dat werd gehouden op onze nieuwe locatie De Roffert te Buggenum. Het Nunhems Netherlands toernooi is wederom vlekkeloos verlopen. Het Nunhems staat garant voor een goed toernooi waar iedereen op zijn of haar eigen niveau inspannende prestaties moet leveren om de tegenstanders te verslaan. Het toernooi wordt jaarlijks bezocht door een grote groep van terugkerende schakers uit geheel Limburg en zuidoost Brabant en daar zijn we van SV Leudal trots op.

De uitslagen van 2013 zijn:

Poule A 1. N. Sofic, 2. J. Broekhuis, 3. P. van Dinteren
Poule B 1. H. Kivits,2. J. Sonnemans, 3. J. Hendrix