Leudal wint topper met ruime cijfers (6-2)

2e Plaats nu voor Leudal.

In de 6e ronde van de LiSB-competitie heeft Leudal met ruime cijfers de topper thuis tegen Stein gewonnen. De nummer 2 werd met maar liefst 6-2 verslagen. Jack Sonnemans speelde remise waarna Martijn Vossen zijn partij op een keurige manier wist te winnen en Leudal daarmee aan de leiding bracht.

Martijn Vossen behaalde een mooie overwinning.

Arthur Hendrickx speelde lang door in een remisestelling in de hoop er nog winst uit te halen. Misschien had Arthur tijd nodig om zijn misser te verwerken. Hij had immers de winnende voortzetting eerder gemist. Meer dan remise zat er echter daarna niet meer in. René Snoeck en Hans Kivits speelde ook remise waarna Leudal met 3-2 aan de leiding ging. Jan Broekhuis won zijn partij en verhoogde daarmee de voorsprong naar 4-2. Het was Oscar Freriks die de overwinning definitief veiligstelde door in een mooi eindspel met een pionnetje meer zijn tegenstander op de knieën te dwingen. En daarmee is Oscar met 5,5 punt uit 6 wedstrijden de op 1 na best scorende speler in de Limburgse promotieklasse! Geweldig!
Geert Gabriëls maakte met zijn overwinning het feest compleet. 6-2 Eindstand.

Leudal zet met deze ruime overwinning de opmars in de promotieklasse voort. Dit is al de 4e overwinning op rij. Wint Leudal ook de laatste wedstrijd dat sluiten ze de competitie af met een ongekende hoge positie. Namelijk een 2e plaats. Of dat gaat lukken is de vraag. Tegenstander in de laatste ronde is Noorbeek (DJZ).

Stand Promotieklasse:
1. 6-12 Brunssum
2. 6-9 SV Leudal
3. 6-8 Venlo 2
4. 6-8 DJC 2(Stein)
5. 6-6 DJZ (Noorbeek)
6. 6-3 Hoensbroek ME
7. 6-2 Blerick
8. 6-0 Pionneke (Roermond)

Team 2 moest aantreden tegen koploper MSV-VSM 2. En zoals verwacht had Leudal het zwaar. De prachtige overwinningen van Remco Claessen en Leon van Duren mochten er zijn. Frits Smeets hield zijn tegenstander mooi op gelijkspel. Hetzelfde deed Peter Metsemakers. Maar deze resultaten bleken niet voldoende. Doordat de overige spelers verloren (Judith Hendrix, Henk van Meegen, Har Vossen en Iwan Sentjens) verloor Leudal uiteindelijk met 5-3. Door deze nederlaag is Leudal nog niet veilig. Met de laatste wedstrijd tegen Ultimo Vero nog te gaan wordt het nog erg spannend voor Leudal.

Stand 1e Klasse A:
1. 6-10 MSV-VSM 2 (Maastricht)
2. 6-8 Ultimo Vero (Echt)
3. 6-6 Tegelen
4. 6-6 Bergen
5. 6-5 Schaesberg 2
6. 6-4 SV Leudal 2
7. 6-4 Reuver
8. 6-3 Horst

Leudal 3 speelde gelijk tegen DJC4 en heeft daarmee de kans op een mgelijk kampioenschap tot een minimum gereduceerd. Koploper GESS maakte geen fout tegen Venlo en heeft met 1 wedstrijd te gaan 2 punten voorsprong.
Han WIsmans en Hans van der Vliet wonnen maar dit was niet genoeg. Diana Maas en Chan Banchaem verloren.

Stand 3e Klasse A:
1. 5-8 GESS 4