SV Leudal heeft het ook in de tweede ronde van de LiSB-competitie erg moeilijk.

Op zondag 12 november speelden beide teams van onze vereniging een uitwedstrijd in Tegelen.

Leudal 1 kwam in de laatste wedstrijd van vorig seizoen niet verder dan een gelijk spel tegen Tegelen 1.  Dit resultaat wilde men nu minimaal herhalen.

Na ca. 1,5 uur spelen kwam Iwan Sentjens op bord 5 remise overeen met zijn tegenstander. Beiden zagen geen heil in verder spelen. Vlak hierna kwam ook Coen Oosse op bord 1 niet verder dan remise.  Op bord 4 had Arthur Hendrickx een ingewikkelde stelling waar beide partijen kansen hadden. Arthur wist een pion te winnen, maar de loper van zijn tegenstander was net iets sterker dan zijn eigen  paard waardoor winstkansen er niet inzaten en na 3 uur spelen werd ook hier tot remise besloten.  Henk van Meegen had het moeilijk op  bord 6. Zijn tegenstander had steeds het initiatief, maar Henk kon alle aanvallen pareren en na ca 3,5 uur spelen kwamen ze remise overeen. Jan Brandt had inmiddels op bord 2 via een offer voordeel gekregen en hij wist dan ook zijn partij te winnen. Op bord 3 ging de strijd lang gelijk op, maar de tegenstander van Hans Kivits had iets meer ruimtevoordeel en deze wist na een afruil van een van de torens een pion te winnen, wat uiteindelijk tot nog meer druk leidde op de witte stelling en na ca 4 uur spelen moest Hans de winst aan zijn tegenstander laten.

Eindstand 3-3

Leudal 2 speelde tegen het 2e team van tegelen. Ben Kusters speelde goed, maar zijn tegenstander was toch te sterk. Na 5 kwartier spelen verloor Ben een toren door een paardvork en moest hij opgeven. Han Wismans speelde tegen een sterke jeugdspeler, die al mee heeft gespeeld bij het NK in de categorie E (tot 10 jaar). Dat deze jonge speler niet onderschat mocht worden bleek al snel. Hij speelde snel maar ook erg goed. Daardoor kwam hij ook een pion voor te staan in de opening. Zijn torens werden echter te weinig in het spel betrokken. Daardoor kreeg Han steeds meer aanval en kon hij uiteindelijk de winst binnenhalen. Wil Lindelauf speelde een goede wedstrijd, en de stand bleef gelijk. Lange tijd wilde Tegelen geen remise accepteren, maar na bijna 3 uur spelen werd de puntendeling toch aangenomen. Peter Metsemakers speelde sterk op bord 1. Hij had een kwaliteit voorsprong, en wist dit voordeel keurig uit te spelen tot winst.

De eindstand kwam daarmee op 1,5-2,5 in het voordeel van SVL2.

Op zondag 10 december staan de volgende wedstrijden op het programma. Dan spelen beide teams een thuiswedstrijd in buggenum. Leudal 1 speelt dan tegen Voerendaal 3 en Leudal 2 tegen het Stokpaardje uit Maasbracht.