Schaakvereniging Leudal: Wafelschaak 2022

Op vrijdagavond 30 december 2022 werd in gemeenschapshuis de Roffert te Buggenum het traditionele wafelschaak gehouden. De 2 afgelopen jaren kon het door corona niet doorgaan, maar nu werden de stukken weer opgezet voor een leuke avond.

Bij dit gezellige jaarlijkse evenement wordt onder het genot van lekkere wafels een simultaan schaakwedstrijd gespeeld. Zowel jong als oud mag deze avond meedoen.

Dit jaar was Ivan Utama weer bereid gevonden om de strijd tegen onze leden, ouders van jeugdleden  en enkele thuisschakers aan te gaan.

Ivan heeft al vaker smultaan gespeeld en wist dus waar hij aan begon. Maar op 21 borden tegelijk spelen blijft toch altijd lastig.   En zijn tegenstanders maakten het hem niet makkelijk. Om half acht deed Ivan zijn eerste zet en het duurde meer dan 3 uur voordat de laatste partij beĆ«indigd was.

Uiteindelijk won Ivan 18 van de 21 partijen. Alleen Jan Brandt wist zijn partij winnend te beƫindigen. Mila de Koning en Quint de Jong wisten na lang spelen remise te behalen. Deze drie spelers kregen als beloning een lekkere prijs, die waarschijnlijk het nieuwe jaar niet meer gehaald heeft.

Dit jaar zal deze traditie weer voortgezet worden, en zal Wafelschaak zeker weer georganiseerd worden.