Jozef Simenon wint het 39e Nunhems-BASF Schaaktoernooi

Op zaterdag 30 maart 2019 organiseerde Schaakvereniging Leudal voor de 39e keer het Nunhems-BASF Schaaktoernooi.

Net als de afgelopen jaren werd dit toernooi georganiseerd op onze thuislocatie De Roffert te Buggenum. Dit jaar deden 39 deelnemers mee aan dit toernooi. 38 mannen en helaas maar 1 vrouw verdeeld over 5 poules.

Het was weer een gezellige dag, maar er werd ook fel gestreden om de punten. De deelnemers werden qua rating ingedeeld in 5 poules van elk 7 of 8 spelers. En zo kon iedereen 6 of 7 keer de strijd aanbinden met een speler van ongeveer zijn eigen sterkte.

Voor de winnaars waren er geldprijzen. Maar voor elke deelnemer lagen ook de traditionele komkommers klaar.

In de A-poule werd gestreden door de sterkste deelnemers van het toernooi. Jozef Simenon wist dit jaar al zijn wedstrijden te winnen en won dan ook terecht de eerste prijs. Oud winnaar Peter Schoeber werd tweede en Hans Ouwersloot werd derde. De B-poule werd gewonnen door Saul de Jongh en Saul promoveert volgend jaar naar de A-poule.

Het jaarlijkse Nunhems-Basf Schaaktoernooi staat garant voor een gezellig toernooi waar iedereen op zijn of haar eigen niveau inspannende prestaties moet leveren om de tegenstanders te verslaan. Het toernooi wordt jaarlijks bezocht door een groep van terugkerende schakers uit geheel Limburg en zuidoost Brabant en daar zijn we van SV Leudal trots op.

Volgend jaar wordt dit toernooi voor de 40e keer georganiseerd. En daar willen we iets speciaals van gaan maken.