Zwaar weekend voor Schaakvereniging Leudal.

Op zondag 12 februari moesten beide teams van SVL hun 4e competitiewedstrijd spelen. Leudal 1 kreeg het team uit Horst op bezoek. Arthur Hendrickx was vandaag niet in topvorm en verloor als eerste zijn partij. Iwan Sentjes wist wel te winnen en scoorde daarmee de gelijkmaker. Judith Hendrix was na een paar jaar afwezigheid weer terug. En daar zijn we natuurlijk erg blij mee. Ze speelde weer als vanouds en bracht de stand op 2-1 in het voordeel van Leudal. Daarna werd het spannend. Hans Kivits speelde een goede partij, maar liet de pionnen van de tegenstander toch te ver doordringen. Henk van Meegen wist de winst ook niet te pakken. Gelukkig hield Jan Broekhuis op bord 1 het hoofd wel koel. Hij wist uit een lastig eindspel toch te winnen. De eindstand werd hierdoor 3-3.

Leudal 2 kreeg bezoek van ’t Stokpaardje uit Maasbracht. Hoewel de bezoekers onder aan de ranglijst stonden, beschikken ze over een sterk team. En dat werd al snel duidelijk. Han Wismans en Frits Smeets kwamen niet goed uit de opening en moesten uiteindelijk opgeven. Ook Ben Kusters kon tegen zijn sterkere tegenstander niet voor een verrassing zorgen.  Gerard Eggebeen speelde goed maar zag een vervelende paardvork over het hoofd.

Daan Kivits was degene die in een toreneindspel met 2 pionnen achterstand toch knap remise wist te behalen. Peter Metsemakers is dit jaar echt in vorm en laat dat ook merken. Hij won nog al zijn partijen dit seizoen en deed dat ook nu weer. Hij bracht de eindstand op 1,5-4,5 in het voordeel van ’t Stokpaardje.

Op 12 maart wordt de 5e wedstrijd gespeeld. Dan mogen beide teams van Leudal op bezoek bij hun tegenstanders in Roermond en Venlo.