Wafelschaak 2016

Op vrijdagavond 30 december is in gemeenschaapshuis ‘de Roffert’ het traditionele wafelschaak gehouden.

Ivan Utama was bereid om de strijd aan te gaan met 22 tegenstanders. Daarbij waren 8 jeugdspelers en 14 volwassenen. Tijdens het schaken konden de deelnemers genieten van zelfgebakken wafels, oliebollen en ‘Drentse Kniepertjes’.

Ivan, die al vaker een simultaanwedstrijd gespeeld heeft, kreeg het zwaar.

Om kwart over 7 deed hij zijn eerste zet. En het was al ruim 11 uur geweest toen Leon van Duren als laatste moest opgeven.

Deelnemen aan het wafelschaak is niet alleen mogelijk voor eigen leden van de club. Net zoals elk jaar schoven ook nu weer oud-leden, ouders en familieleden aan om de strijd met Ivan aan te gaan. Uiteindelijk wist Ivan 16 partijen te winnen. Ruud van Meegen speelde te sterk en wist als enige van Ivan te winnen. Peter Sonnemans en Hans Kivits speelden remise. Zij mochten allen een fles wijn als prijs meenemen. De jeugdspelers Kilian, Mats en Quint speelden ook remise en kregen als beloning een snoeppakket.

Na het schaken werd er nog gezellig na geborreld aan de bar en werd geproost op een gezond en sportief 2017.