Zwaarbevochten overwinning voor SVL2.

Op zondag 27 november stond de 2e competitiewedstrijd van de Limburgse Schaakbond op het programma.

Helaas kwamen we dit keer door omstandigheden 1 speler te kort. We stonden dus al direct met 1-0 achter. Ben Kusters, spelend op het laatste bord tegen Luc Janssen kwam niet zo goed te staan. Luc speelde erg aanvallend maar zag een vervelende paard-vork over het hoofd. Ben kon daardoor de dame van de tegenstander winnen en de partij rustig uitspelen. Pascal Schuman, die zijn carrière bij Schaakvereniging Leudal is begonnen speelt nu voor HSDV. Blijkbaar heeft hij vroeger goed opgelet bij de jeugdopleiding want hij was dit keer te sterk voor Gerard Eggebeen.

Flip Werter speelde een goede partij tegen Jan Verbruggen en kwam ook beter te staan. Maar helaas was dit niet genoeg voor de winst. Hij moest daarom genoegen nemen met een gelijkspel. De stand was nu 2,5-1,5 in het voordeel van HSDV. Han Wismans speelde tegen Hans Leenders een lastige partij. Hij kwam een kwaliteit achter te staan, maar wist dit even later terug te winnen. Qua materiaal stond het nu weer gelijk. Maar de stukken van Han stonden iets beter, zodat de stand weer gelijk kon worden getrokken tot 2,5-2,5.

Alle aandacht was nu gevestigd op Peter Metsemakers die tegen Eddy Thewis speelde.

peter

Peter en Eddy waren erg aan elkaar gewaagd en gaven niets cadeau.

Door secuur te manoeuvreren met de stukken kon Peter toch de winst (3,5-2,5) voor Leudal binnen slepen.

De volgende wedstrijden zijn op 18 december. Leudal 2 mag dan op bezoek bij de Postertoren in posterholt.