Flip Werter stopt met bestuurswerk.

flip

Tijdens de algemene ledenvergadering van 18 oktober 2016 trad Flip Werter af als bestuurslid. Flip is al 37 jaar lid van onze club, waarvan 26 jaar actief in het bestuur.

In 1990 nam hij samen met Ruud Severins de vrijgekomen plaatsen van Fons Peeters en Frans Meddens over. De eerste jaren vervulde Flip de functie van wedstrijdleider bij de senioren. Flip werd teamleider van het 2e team en hij organiseerde jarenlang het ‘Nunhems’-toernooi, dat tegenwoordig ‘Bayer’-toernooi genoemd wordt. En 2 jaar geleden organiseerde hij nog samen met Hans Kivits het 1e groot Leudal Schaaktoernooi voor de jeugd.

In 1998 volgde hij Jack Berben op als secretaris van onze club. Een functie die hij uiteindelijk 18 jaar zou vervullen. Van 1994-2001 was hij ook nog secretaris bij de LiSB.

Ondanks zijn drukke baan als directeur van het BC Broekhin in Roermond wist hij toch tijd vrij te maken voor al dit werk voor onze club.

De voorzitter prees Flip voor zijn prettige manier van samenwerken en de praktische manier waarop Flip problemen wist op te lossen. Zijn notulen van de vergaderingen waren altijd kort en duidelijk waardoor ze later ook eenvoudig na te lezen waren.

Er komt geen nieuw bestuurslid op de vrijgekomen plaats van Flip. Arthur Hendrickx is onze nieuwe secretaris. De taken van Flip zullen onder alle bestuursleden verdeeld worden.