Midden – Limburgse Jeugdkampioenschappen 2016

Op zondag 6 maart werd in trefcentrum Aldenghoor in Haelen door de jeugd gestreden om het schaakkampioenschap van Midden Limburg.

middenlimburgse2

Dit kampioenschap wordt jaarlijks georganiseerd door Schaakvereniging Leudal. Niet alleen ervaren spelers kunnen hier aan meedoen. Ook nieuwe leden, of kinderen die helemaal geen lid zijn van een schaakclub mogen meedoen.Natuurlijk was het plezier in het spelletje het belangrijkste. Maar er werd wel degelijk fel gestreden om de verschillende prijzen.

middenlimburgse1

In totaal deden 18 spelers mee. De 5 oudste kinderen speelden in één poule om het kampioenschap in de A, B en C-klasse. Hier was Dimitri ten Have te sterk voor zijn tegenstanders met een score van 5 punten uit 5 wedstrijden. De 2e plaats was voor Janno Julicher.

De jongere kinderen streden in een tweede poule om het kampioenschap in de D t/m G-klasse. Jop de Bakker en Eduardo Sentjens wisten beiden 9 punten uit 10 wedstrijden te scoren. Omdat Jop de onderlinge wedstrijd had gewonnen, werd hij tot winnaar gekroond.

Kilian Knoben, Keano Rijks en Louise Barendrecht waren de jongste deelnemers van het toernooi. Omdat deze spelers in de G-klasse natuurlijk geen kans maakten tegen de oudere en meer ervaren D en E spelers, was er een aparte prijs voor de beste G-speler. Kilian wist de meeste punten te scoren en mocht daarom ook een 1e prijs in ontvangst nemen.

Eindstand ABC categorie:

1. Dimitri ten Have