Bayer schaaktoernooi groot succes

Walter Smits kampioen met 5,5 uit 7
(inclusief top 3 overige poules)

bayer 1

Op zaterdag 27 februari organiseerde Schaakvereniging leudal voor de 36e keer het Bayer (voorheen Nunhems) Schaaktoernooi.

Net als de afgelopen 3 jaren werd dit toernooi georganiseerd op onze thuislocatie De Roffert te Buggenum. In totaal deden er vier vrouwen mee aan het toernooi. Voor de winnaars waren er geldprijzen. Maar voor elke deelnemer lagen ook de traditionele komkommers klaar.

Regerend kampioen van het Bayer Schaaktoernooi Jan Broekhuis uit Helmond én spelend voor de organiserende vereniging SV Leudal wist dit keer zijn titel niet te prolongeren. Hij wist 4 punten te scoren, waarmee hij 3e werd in de eindstand.

Eduard Coenen van ’t Pionneke uit Roermond scoorde een half puntje meer en werd tweede.  Walter Smits, spelend voor De Kemppion uit Eersel scoorde maar liefst 5,5 punt en was daarmee verdiend winnaar.

Winnaar van de B-poule werd Rene Snoeck, de tweede plaats was er voor Coen Oosse en de derde plaats was voor R. Robinson.

Er werd in 8 poules van 7 of 8 personen gespeeld in deze 36e editie van het Bayer Het Bayer Schaaktoernooi is wederom vlekkeloos verlopen. Het jaarlijkse schaakevenement staat garant voor een goed toernooi waar iedereen op zijn of haar eigen niveau inspannende prestaties moet leveren om de tegenstanders te verslaan. Het toernooi wordt jaarlijks bezocht door een grote groep van terugkerende schakers uit geheel Limburg en zuidoost Brabant en daar zijn we van SV Leudal trots op.

bayer 2

De uitslagen van 2016 zijn:

Poule A

1. W. Smits