Hans Kivits ERE-VOORZITTER

Hans Kivits treedt na 19 jaar af als voorzitter

Afscheid
Aftredend voorzitter Hans Kivits wordt gefeliciteerd door de nieuwe voorzitter Han Wismans

Hans treedt na 19 jaar af als voorzitter van SV Leudal hij was na Jos Jeukendrup en Theo Daamen de 3de voorzitter van de vereniging. Hans is tevens benoemd tot erevoorzitter.

In die 19 jaar dat Hans voorzitter is geweest zijn er mooie successen behaald door de club. Zo speelt het 1e team al jaren mee in de promotieklasse, met vorig seizoen zelfs een uitstapje naar de 3e klasse van de KNSB. Ook slaagde Leudal er onder Hans met enige regelmaat in sterke jeugd spelers en speelsters op te leiden (met als gevolg enkele Nederlandse titels en zelf EK deelname). Enkele voorbeelden hiervan zijn Siem van Dael, Ruud van Meegen, Judith Hendrix en Judith van Meegen.

Daarnaast heeft Hans als voorzitter ervoor gezorgd dat Leudal een gezellige club is geworden waardoor er ontzettend veel leden zijn die het 25 jarig lidmaatschap halen.

Natuurlijk heeft Hans gedurende zijn periode als voorzitter (en daarvoor als bestuurslid)veel voor de club gedaan. Hieronder een gedeelte van zijn taken:

Voorzitten jaarvergadering en bestuursvergaderingen
LiSB vergaderingen bijwonen
Lesgeven en voorbereiden
Bekers en prijzen kopen en klaarmaken
Website opzetten en beheren
Artikelen en wedstrijdverslagen schrijven voor
website, clubblad (o.a. Sjaak en Mat), lokale kranten Kabelkrant etc.
Interviews 3ML Sport
Organisatie toernooien wafelschaak etc.
Onderhouden ledenlijst
Jaarboekje samenstellen
Seniorencursus
Vergaderingen SVL en LiSB
Verkoop schaakklokken (eenmalig)

Uit deze takenlijst blijkt maar weer hoe betrokken Hans is bij de vereniging. En het zal voor het bestuur dan ook een hele kluif worden om al deze taken opnieuw onderling te verdelen.

Gedurende Hans zijn tijd als voorzitter zijn er enkele nieuwe tradities in stand gehouden zoals Wafelschaak en Kerstschaak. Maar zijn er ook enkele nieuwe tradities bij gekomen, namelijk je Jeugdleiders feestavond, en een voorzitter die de meeste bekers wint aldus Han de nieuwe voorzitter. Er is volgens Han echter ook een slechte traditie bijgekomen namelijk: de voorzitter blijft bijna 20 jaar zitten.

Na dit geschreven te hebben wil ik Hans namens het bestuur bedanken voor de prettige samenwerking in al die jaren, maar natuurlijk ook namens de hele vereniging voor al het werk dat hij al die jaren heeft gedaan.

Hans we hopen dat je nog lang lid blijft van de vereniging, en dat je kunt genieten van je extra vrije tijd.