Jop de Bakker wint Theo Daamen Trofee

Schaaktalent uit Haelen beste runner-up.

Tijdens de algehele prijsuitreiking bij de jeugd van Schaakvereniging Leudal wist Jop de Bakker de Theo Daamen Trofee voor zich op te eisen. Deze trofee is voor die speler die gedurende het gehele seizoen de allerbeste score heeft behaalt. En dat betekent dus dat de winnaar van deze prestigieuze prijs als meest constante speler gezien mag worden. Of ook wel de beste runner-up.

En Jop de Bakker uit Haelen behaalde maar liefst 15 punten uit zijn in totaal 20 gespeelde wedstrijden. En met die score van 75% wist Jop de concurrentie ruim achter zich te laten. Jop wist in de vier competities één keer eerste te worden in de eerste divisie en daarna maar liefst drie keer achter elkaar tweede in de eredivisie. Zowaar geen kleinigheid want de eredivisie is het hoogste niveau bij het jeugdschaken bij schaakvereniging Leudal. Voor het clubkampioenschap moest Jop de eerste prijs nog aan Dimitri ten Have uit Reuver laten, die zijn titel van vorig jaar wist te verdedigen. Maar voor het komend seizoen zal Dimitri zeker met Jop rekening moeten gaan houden.

Jop met de Theo Daamen Trofee.

Jop wist dit jaar ook eerste te worden in de B-poule bij de Hans Kivits Cup. Het kampioenschap bij het snelschaken.
Naast de eerste plaats van Jop was de tweede plaats voor Mika van Maris uit Nunhem die met een score van 60% ook uitstekend voor de dag kwam dit jaar. Janno Julicher uit Wessen werd derde.

Eindstand Theo Daamen Trofee:

1….20 – 15,0 – 75,00%…..Jop de Bakker
2….20 – 12,0 – 60,00%…..Mika van Maris