Familieschaak 2015 – Een gezellige ochtend

Jeugd krijgt het steeds lastiger tegen eigen familieleden.

Het traditionele familieschaak van SV Leudal was als vanouds weer een leuke happening. Ondanks dat het moederdag was, vonden toch in totaal 34 kinderen, ouders en overige familieleden de weg naar zalencentrum Aldenghoor. Dat aantal overtrof de verwachtingen. Het was een gezellige drukte.

Gezellige drukte tijdens familieschaak 2015.

Nadat de gasten eerst bekend werden gemaakt met de schaakklok en voorzien van enkele nuttige tips betraden ze vastberaden de arena, om de jeugd van SV Leudal het zo moeilijk mogelijk te maken. En dat lukte.
Het verschil met de jeugd was minimaal. Toch waren de eigen jeugdspelers in de eerste ronde de betere zij het met erg weinig verschil. De eerste ronde werd door de SV Leudal spelers met slechts 9-8 gewonnen.

Er werd veel strijd geleverd.

In de tweede ronde kwam de jeugd pas goed op stoom en wist de overwinning met grotere cijfers binnen te halen. En dat terwijl aan ouderszijde ook instructeurs meededen! De tweede ronde werd ook gewonnen door de jeugd en de stand was dit maal 5,5-11,5.

Spannende wedstrijden. Maar gezelligheid stond voorop.

Tijdens de derde ronde kwamen de ouders en overige gasten nog sterk voor de dag. Ze hadden de winst voor het grijpen, maar helaas voor hen bleek dat onze eigen jeugd het eindspel beter beheerst. Ook het spelen met een schaakklok blijkt voor de ouders geen gewoonte te zijn. Hierdoor verloren een aantal ouders hun partij. Jammer. En in de allerlaatste partij zag dhr. Hoogers mat in 1 over het hoofd, anders hadden de ouders voor het eerst in de geschiedenis een ronde gewonnen van de jeugd. Helaas, dhr. Hoogers zag het niet en verloor tenslotte op tijd van zijn tegenstander. En dus moesten de gasten ook dit keer het onderspit delven. Met 9-8 wonnen de jeugdspelers andermaal. Hiermee kwam de eindstand op 29,5 – 21,5.

Mevrouw Smeets won 2 van haar 3 partijen. Erg knap!!

Op het einde was er een prijs voor mevrouw W. Smeets. Met 2 winstpartijen uit 3 wedstrijden deed zij het uitzonderlijk goed.
Bij de jeugdspelers vielen Joris Wulms en Charlotte Kicken in de prijzen.
Een aanmoedigingsprijs was er voor dhr. M. Hoogers die, volgens de jury, opmerkelijk goed schaak liet zien.

SV Leudal mag terugzien op een meer dan geslaagde ochtend. Uiteindelijk keerde iedereen tevreden huiswaarts.

Hieronder nog enkele impressies van het familieschaak 2015.