Wafelschaak 2013 groot succes

Mika van Maris bedwingt Kandidaat Meester Ivan Utama

Vrijdagavond 27 december heeft SV Leudal voor haar leden en introducees weer haar traditionele Wafelschaak in Gemeenschapshuis De Roffert in Buggenum gehouden. Diverse bestuursleden hadden 27 december overdag weer wafels staan bakken om deze ’s avonds uit te kunnen delen.

Dit jaar was oud SV Leudal lid en huidig speler van het eerste team van ’t Pionneke Ivan Utama weer bereid gevonden om als simultaangever de strijd aan te gaan.
Ivan die kandidaat meester is (CM) was vorig jaar ook simultaangever en toen werd er door de leden van SV Leudal sterk gespeeld. Dit jaar was Ivan gebrand op revanche en dat hebben we geweten.

Ivan was gebrand op een goed resultaat.

Met een opkomst van 25 spelers, 12 volwassenen en 13 jeugdspelers, was de zaal zeer goed gevuld. Qua opkomst wat dit een van de betere edities van het Wafelschaak. Om kwart over zeven begonnen we aan de strijd tegen Ivan.

Grote opkomst bij het wafelschaak.

Na ruim een uur spelen kwamen de eerste opgaves al. Bij Ashley Parren en Han Wismans moest Ivan erg nauwkeurig te werk. Han Wismans had in de vorige editie al een fles wijn gewonnen en Ivan wilde dat dit jaar toch voorkomen. Bij Ashley was Ivan aan het twijfelen, alles nog eens goed narekenen en hij dacht dat het net moest lukken en inderdaad het ging net goed voor Ivan. Hij wist de partijen tegen Ashley en Han toch binnen te halen.

Het was niet gemakkelijk.

Wist uiteindelijk iemand te winnen van Ivan? Nee, maar toch wisten drie spelers een remise af te dwingen. Dat was senior Iwan Sentjens.

En tot ieders verrassing en verbazing wist ook jeugdlid Mika van Maris uit Nunhem en introducé en jeugdspeler Mats de Jong, Ivan Utama te bedwingen. Werkelijk een prestatie van formaat. Iets om erg trot s op te zijn.

Mika van Maris, bedwong zomaar een kandidaat meester!

Iwan kreeg als beloning een fles wijn en beide jeugdspelers een lekkere traktatie van snoep en chocolade. Dat was voor de spelers een mooie beloning.