Leudal overklast Blerick met maar liefst 7-1

Plaats in promotieklasse volgend seizoen al veiliggesteld.

In de 5e ronde van de LiSB-competitie heeft Leudal met ruime cijfers Blerick aan de kant geschoven. Met maar liefst 7-1 werden de Noord-Limburgers in eigen huis vernederd. Leudal kende een erg gemakkelijke middag en was geen moment in gevaar. Vanaf het begin werden de duimschroeven aangedraaid en liet Leudal de Blerickse SV niet ontsnappen. Arthur Hendrickx opende de score waarna achtereenvolgens Martijn Vossen, topscoorder Oscar Freriks, Rene Snoeck, Geert Gabriƫls, Jan Broekhuis en Jack Sonnemans de stand naar 7-0 brachten. Alleen Hans Kivits moest zijn meerdere erkennen in de Blerickse Marina van Vliembergen. Hans sloeg een remise-aanbod af en speelde door. Probeerde te forceren en verloor prompt 2 pionnen. In het eindspel miste Hans nog een kans op remise door een situatie met een dolle toren over het hoofd te zien. Eindstand 7-1.
Leudal heeft met deze ruime overwinning de promotieklasse voor volgend seizoen al veiliggesteld. Met 7 matchpunten staat Leudal keurig in de top van de ranglijst. Met nog 2 wedstrijden te gaan waarin Leudal vrijuit kan spelen kan het nog een mooie eindklassering gaan worden voor de Midden-Limburgse schakers.
Daarnaast behoort Oscar Freriks met een score van 4,5 punt uit 5 wedstrijden tot de beste 3 spelers in de promotieklasse

Stand Promotieklasse:
1. 5-10 Brunssum
2. 5-8 DJC 2(Stein)
3. 5-7 Leudal
4. 5-6 Venlo 2
5. 5-4 DJZ (Noorbeek)
6. 5-3 Hoensbroek ME
7. 5-2 Blerick
8. 5-0 Pionneke (Roermond)

Team 2 moest in de uitwedstrijd aantreden tegen mededegradatiekandidaat Horst. Leudal gaf in gewonnen positie de winst uithanden en moest uiteindelijk met een gelijkspel genoegen nemen. Punten werden gescoord door Peter Metsemakers, Iwan Snetjens, Henk van Meegen en Leon van Duren. Opmerkelijk resultaat was dat onze topscoorder Remco Claessen in gewonnen stelling (en dus voor het 5e punt had kunnen zorgen) zich mat liet zetten achter de paaltjes. Erg zuur. Toch sprokkelt Leudal 2 door deze uitslag weer een belangrijk puntje in de strijd tegen degaradatie. Of dit voldoende is om volgend jaar ook weer 1e klasse te kunnen spelen is de vraag. Met de wedstrijden tegen koploper MSV en Ultimo Vero nog in het verschiet worden het nog 2 spannende wedstrijden voor Leudal.

Stand 1e Klasse A:
1. 5-8 MSV-VSM 2 (Maastricht)
2. 4-6 Tegelen
3. 4-6 Ultimo Vero (Echt)
4. 5-4 Leudal 2
5. 5-4 Bergen