Jorg Jansen winnaar Hans Kivits Cup

Mika van Maris wint challenge groep.
De uit Neer afkomstige Jorg Jansen heeft afgelopen zondag verrassend de Hans Kivits Cup op zijn naam geschreven.

In de finalepoule wist hij alle tegenstanders te verslaan en hiermee terecht snelschaakkampioen 2012 te worden van schaakvereniging Leudal. Het moet gezegd, titelverdediger Yulian de Ridder kon helaas niet meedoen dit jaar, maar daarmee is de zege van Jorg er niet minder om.
Hij wist in zowel de voorronde als in de finale eerste te worden. En dan ben je met recht kampioen. Daan Kivits uit Grathem werd tweede met 1 punt achterstand gevolgd door Janno Julicher uit Wessem die derde werd.

In de B-poule werd Ferri Waeijen uit Haelen eerste. Hij wist met 5 punten uit 6 wedstrijden een uitstekende prestatie neer te zetten. Jammer dat Ferri er in de voorronde niet bij kon zijn, anders was hij nog een grote concurrent geweest voor de top 3 in de finalepoule.

De uitslag van de finalepoule:
1…. 5-5 Jorg Jansen
2…. 5-4 Daan Kivits
3…. 5-3 Janno Julicher
4…. 5-2 Jules Julicher
5…. 5-1 Bas Meuwissen
6…. 5-0 Bowie Oosterholt

Mika van Maris winnaar Challenge groep.

De jeugdige Mika van Maris uit Nunhem wist afgelopen zondag bij schaakvereniging Leudal winnaar te worden van de challenge groep tijdens de Hans Kivits Cup.

De challenge groep bestond uit schakers die geen lid waren van de schaakclub en toch meededen aan dit schaaktoernooi.
Er deden ook nog deelnemers mee uit Grathem (Koen en Hein Dresschers en Mike Zuidema). Daarnaast deed ook de verrassend sterk spelende Jop de Bakker mee.

Mika eindigde samen met Jop op de eerste plaats waarna een barrage de beslissing moest brengen. Mika wist dit onderlinge duel te winnen waardoor hij de eerste plaats in de wacht sleepte.
Zowaar een heel mooi resultaat.
Elke deelnemer ging uiteindelijk met een prachtige bokaal naar huis.

De door de sponsor SLIM.NL beschikbaar gestelde Flip HD Video Camera werd na loting gewonnen door Hein Dresschers uit Grathem.

De organisatie, in handen van Tineke Levels-Linders en Hans Kivits, was bijzonder tevreden over het getoonde spel. De aansluiting met de jeugdleden van SV Leudal is er al. Het niveauverschil is nauwelijks merkbaar, als er dat al is.

In oktober/november vindt er weer een activiteit plaats waarbij een Flip HD Video Camera gewonnen kan worden. Namelijk de open Midden-Limburgse kampioenschappen voor de jeugd. Wellicht zien we dan weer vele niet clubleden terug.