Familie van Meegen verovert de troon bij SV Leudal

Ruud clubkampioen bij volwassenen en Judith bij de jeugd.

En weer heeft Leudal te maken met een verrassend nieuw fenomeen. Broer en zus van Meegen veroveren de clubkampioentitels bij SV Leudal.

Judith jeugdclubkampioen.
In juni werd Judith van Meegen clubkampioen bij de jeugd door in een erg sterk seizoen gedoodverfde kampioenskandidaat Remco Claessen met een half puntje voor te blijven.
2 Periodes van de 3 was Judith de sterkste. En met een score van 15 uit 17 (ruim 88% score!!) mocht Judith terecht de prachtige beker in ontvangst nemen. Hiermee wordt zij de opvolgster van Naomi de Ridder die vorig jaar cllubkampioen werd maar haar titel dit jaar niet wilde verdedigen. Voor Remco Claessen zijn de druiven zuur. Want met een score van 14,5 uit 17 zou je normaal wel clubkampioen worden. Remco dreigt de Joop Zoetemelk van Leudal te worden. Hoewel. Hij mocht wel de Theo Daamen trofee in ontvangst nemen.

Ruud senioren clubkampioen.
Bij de senioren was de verrassing groot. Favoriet Coen Oosse kan het pas verworven vaderschap maar moeilijk combineren met schaakprestaties. In de vierde en laatste periode kon hij zelfs degradatie niet ontlopen. Gelukkig had Coen zich al wel ruimschoots geplaatst voor de nacompetitie door de eerste 3 periodes te winnen. Winnaar Ruud van Meegen die in de 4e periode winnaar was hield zich echter staande in de beslissingswedstrijd. Waardoor Ruud op basis van zijn enorm goede score tot clubkampioen werd uitgeroepen.
Dit betekent overigens dat Ruud de dubbel op zijn naam schrijft want onlangs wist Ruud ook de beker te winnen.

Al met al een bijzonder succesvol jaar voor de familie van Meegen.