Siem van Dael NEDERLANDS KAMPIOEN met 100% score!!

Derde Nederlands jeugdkampioen in historie SV Leudal.

Siem van Dael is kampioen van Nederland geworden bij de H-jeugd (spelers geboren in of na 2004).
Siem (zie foto) behaalde een score van 100 procent, 7 uit 7. De wedstrijden zijn op zaterdag 25 juni gespeeld in Roosendaal. Voor SV Leudal is dit de derde jeugdspeler in haar historie die een Nederlands Kampioenschap verovert. In 1988 was het Janos Betkó die de titel veroverde bij de 8-jarigen. Hélène Wuts wist zelfs 3 keer de Nationale titel te veroveren. In 1989 en 1990 in de categorie t/m 16 jaar en in 1992 in de categorie t/m 20 jaar.

Bij de jaarlijkse prijsuitreiking van de jeugd zondag 26 juni werd Siem voor het behalen van deze prachtige titel namens Leudal dan ook terecht onderscheiden en ontving hij een prachtige medaille in cassette.

Voor gesprek met Siem, zie filmpje.

Hierin geeft Siem aan dat hij over 11 jaar Grootmeester denkt te zijn. Leuk detail is dat Siem onlangs in ons clubblad (jaargang 9 nummer 1: zie elders op deze website) nog aangaf dat hij denkt wereldkampioen schaken te zijn als hij 32 jaar is. Daarvoor heeft hij nog 25 jaar te gaan, maar een eerste belangrijke stap is gezet.

Er deden in Roosendaal in totaal 120 kinderen mee aan de wedstrijden die gelden als Kampioenschap van Nederland in de diverse groepen. Voor alle uitslagen, standen en overige toernooi-informatie zie: Nederlandse Kampioenschappen