Vriendschappelijke ontmoeting HSDV en SV Leudal

6 Ronden schaken en dammen levert vooral plezier op.

Op dinsdagavond 23 november ontving SV Leudal de vrienden van de Heldense Schaak en Dam Vereniging (HSDV).
Voor de 2e keer vond deze vriendschappelijke ontmoeting plaats. Er kwamen 9 gasten uit Helden. Aangezien Leudal meer spelers had werd besloten 4 spelers van Leudal toe te voegen aan het team van HSDV. Het doel was immers een vriendschappelijke ontmoeting waarin vooral het sportieve, sociale aspect voorop stond. Er werden 6 ronden gespeeld van elke 10 minuten per persoon per partij.
In totaal waren er 26 deelnemers.
Er werd gestart met schaken. Daarna volgde 2 ronden dammen. De schakers van HSDV bleken ook goede dammers te zijn, want Leudal kreeg damles. De schakers van Leudal waren vooral onder de indruk van het vele rekenwerk dat een dampartij vergt. 1 Verkeerde zet en plots wordt je halve bord leeggeroofd. Ongelooflijk, en leerzaam.
Daarna volgde weer 2 ronden schaken, waarin duidelijk Leudal weer de sterkere was.
Ter afsluiting volgde nog een ronde dammen.

In totaal werden er 78 wedstrijden gespeeld.
De einduitslag:
Schaken: S.V. Leudal – HSDV 31,5 – .7,5
Dammen: S.V. Leudal – HSDV 15,0 – 24,0
Totaal….: S.V. Leudal – HSDV 46,5 – 31,5.

Topscorer was Hans Kivits (SV Leudal) met 5 punten uit 6 wedstrijden.
Daarna volgde Urbain Diarra, Marcel Schuman en Lei Janssen allen van HSDV met ieder 4½ punt.
Daarna kwam een groep van 4 spelers met 4 uit 6. Deze groep bestond uit Leudal spelers Diana Maas (super gespeeld), Jan Broekhuis, Coen Oosse en Frits Smeets.
Opmerkelijke resultaat was er te noteren voor Peter Sonnemans, die als Leudalspeler voor HSDV speelde (3,5 punt) en met schaken Arthur Hendrickx wist te verslaan.
Er was een prijs voor de best scorende gasten. Lei Janssen, Marcel Schuman en Urbain Diarra. Een leuk spel waarmee je kunt schaken en dammen.

De ontmoeting werd als erg prettig en onderhoudend ervaren. Er werd sportief gespeeld in een vriendschappelijke sfeer. Er werd afscheid genomen met de woorden: tot volgend jaar!
De ontmoeting gaat waarschijnlijk uitgroeien naar een jaarlijkse traditie.