Leudal start met nederlaag tegen Schaesberg

Tweede team verplettert Stokpaardje met 0,5 – 7,5

In de opening van het nieuwe seizoen in de promotieplasse kon Leudal in de uitwedstrijd tegen Schaesberg helaas geen punten pakken. Het werd een 5,5, – 2,5 nederlaag.
Het had niet gehoeven omdat Arthur Hendrickx zijn partij weggaf en Martijn Vossen zelfs de winst liet liggen. Ook Raoul Lemmen greep behoorlijk mis en verloor zijn partij waar hij het gelijk had kunnen houden. Het had dus eigenlijk gewoon 4 – 4 moeten zijn.
Alleen Hans Kivits wist te winnen. Al na 4 zetten behaalde Hans een kwaliteit voordeel en was de partij uit. Zijn tegenstander speelde nog door voor de vorm, maar Hans kon verder zijn partij rustig uitspelen. De overige (halve) punten kwamen op naam van Jan Broekhuis, Jack Sonnemans en Martijn Vossen. De jeugdige Judith Hendrix en Ruud van Meegen verloren. Zij het dat Ruud erg dapper door vocht maar uiteindelijk geen remise kon behalen.

Het tweede team walste over het Stokpaardje uit Maasbracht heen. De kampioen van vorig jaar van de 2e klasse wist helemaal geen enkele tegenstand te bieden aan onze reserves. In de vooruitgespeelde wedstrijd had Oscar Freriks de stand al op 0 – 1 gebracht door een keurige overwinning op Ed Crombeen. De overige spelers Iwan Sentjens, Peter Metsemakers, Leon van Duren,en de jeugdigen Judith van Meegen en Remco Claessen wonnen overtuigend. Har Vossen had geen tegenstander en Henk van Meegen bood remise aan bij een 4 – 0 voorsprong om zo de teamoverwinning al veilig te stellen. Dit is een erg goede start voor ons tweede team die de bordpunten in de strijd voor klassebehoud erg goed kan gebruiken. De komende weken echter prijkt Leudal 2 aan de kop van de ranglijst.

Het derde team tenslotte speelde keurig gelijk tegen Schaesberg 3. Han en Chan Wismans verloren terwijl Frits Smeets en Peter Steuten wonnen.