Jack Sonnemans prolongeert snelschaaktitel SV Leudal

Arthur Hendrickx Trofee gaat weer naar Heibloem.

Met de opening van het seizoen werd voor de negende maal om de Arthur Hendrickx trofee gestreden. Het officiƫle snelschaakkampioenschap van onze club. Aan deze editie deden 21 personen mee verdeeld over 6 poules van 3 of 4 spelers. Na deze poule indeling speelden de nrs 1, de nrs 2, de nrs 3, etc. tegen elkaar. Uit de loting van de voorrondes kwamen al enkele sterke spelers bij elkaar in de poule. De seizoensopening ging al meteen knallend van start. Na het optrekken van de kruitdampen van de voorronde bleek dat in de eerste poule Han Wismans, Raoul Lemmen, Jack Sonnemans, Arthur Hendrickx, Leon van Duren en Coen Oosse de finalepoule vormden.
Jack Sonnemans liet zien dat zijn titel van vorig jaar geen toevalstreffer bleek. Met klinkende overwinningen op Raoul, Arthur, Leon en Han was de laatste partij tegen Coen niet eens meer bepalend voor de einduitslag. Jack was al winnaar. Dat Coen deze wedstrijd nog won was leuk voor de statistieken. Maar Coen had al 1,5 punt verknoeid. Jack won de finalepoule met 4 uit 5.
De titel en de trofee gaan dus weer voor een jaar mee naar Heibloem.