Leudal wint verenigingsprijs 20e van Spijk toernooi

Ruud van Meegen en Ashley Parren kampioen in hun klasse.

Op het 20e Theo van Spijktoernooi in Venlo gehouden op 11 april jongstleden won Leudal dit jaar de verenigingsprijs.

Het was traditioneel weer een heel gezellig en uitstekend verlopen toernooi met 62 deelnemers, een lichte daling vergeken met vorig jaar (69).
Na een interessante strijd in de meeste groepen kon om 16.30 volgens planning de prijsuitreiking beginnen.

De categorieën E t/m H speelden net als vorig jaar weer in één groep, ditmaal met 23 deelnemers waarin 13 ronden Zwitsers werden afgewerkt.
Casper Kunowski (Ultimo Vero) werd de beste H-speler met de mooie score van 7 uit 13 in deze zware groep. Zijn clubgenoot Brian Buijsers was de sterkste in de G-categorie met 6,5 punten.
De F-categorie werd gewonnen door Tomas Steenman (MSV-VSM) met 7,5 punten. Yulian de Ridder (Leudal) had evenveel punten, maar net een half weerstandspunt minder. Jammer Yulian, maar een gedeelde eerste plaats is zeker erg knap.
In de E-categorie (en de totale groep) staken twee spelers er duidelijk bovenuit: Max Warmerdam (Tegelen) en Sang Nguyen (Helmond). Beiden haalden de prachtige score van 12 uit 13 en bleven daarmee liefst 3 punten voor op de concurrentie!

De D-categorie bestond net als vorig jaar uit 17 deelnemers en ook hier werden 13 ronden Zwitsers gespeeld.
De derde plaats werd behaald door Luc Sol (Ultimo Vero) met 10,5 punt, evenveel als Freek Hegge (Tegelen) maar met één weerstandspunt meer. De strijd om de eerste plaats ging tussen Ashley Parren (Leudal) en Wai Keung Liu (Venlo). Uiteindelijk werd Ashley kampioen met de mooie score van 12 uit 13, een half punt meer dan Wai. Voorwaar en meer dan keurig resultaat van Ashley.

Ook spannend was het in de C-categorie met 15 deelnemers, waar 10 ronden Zwitsers werden gespeeld.
Roy Maessen (Ultimo Vero) behaalde een mooie derde plaats met 7,5 punten, evenveel als Naomi de Ridder (Leudal) maar met wat meer weerstandspunten.
Om de eerste plaats streden Mick Godding (MSV-VSM) en Derek-Jan Rahangmetan (Helmond). Uiteindelijk werd Mick kampioen met 8,5 punt en Derek-Jan tweede met 8 punt.

Ruud van Meegen (Leudal) wist zijn titel van vorig jaar in de A/B-groep met succes te verdedigen. Hij scoorde in deze groep van 7 deelnemers 100% ! En dan mag je dus echt wel spreken van een terechte kampioen.
Een mooie tweede plaats was er voor Joris Geene (MSV-VSM) op één punt achterstand.

De strijd om de verenigingsprijs ging zoals de laatste jaren het geval tussen Leudal en MSV-VSM. Ditmaal ging Leudal met de hoogste eer strijken.

Mevrouw Diny van Spijk reikte na afloop de bekers uit. Verder was er zoals gebruikelijk voor alle deelnemers een fraaie oorkonde en een leerzaam schaakboek, dankzij de onvolprezen sponsor Van Spijk Uitgevers (in de persoon van Pascal van Spijk).

De datum voor volgend jaar is reeds vastgelegd: Zondag 3 april 2011 in D’n Dörpel.