Leudal heeft klassebehoud nog in eigen hand

Knappe 5-3 overwinning op Voerendaal.

In de thuiswedstrijd tegen de nummer 2 van de ranglijst, Voerendaal 3, wist Leudal met 5-3 te winnen. Vanaf de eerste minuut nam Leudal het initiatief. Speelde erg geconcentreerd en was super gemotiveerd. Tegen Voerendaal moest er een goed resultaat worden behaald. Een nederlaag immers zou zo goed als degradatie betekenen. Het was Hans Kivits die vrij snel remise behaalde. Arthur Hendrickx had tegen zijn sterke tegenstander geen kans en verloor. Maar doordat Jack Sonnemans en Coen Oosse beide een prachtige overwinning wisten te behalen stond Leudal met 2,5-1,5 voor.
Deze voorsprong gaven de Midden-Limburgsers niet meer af. En toen zelfs Geert Gabriels zijn prachtig aanvalsspel beloond zag met een mooie overwinning kwam Leudal zelfs 2 punten voor. Raoul Lemmen wist zijn tegenstander in een open aanvalspartij op remise te houden. Hierdoor stond het 4-2 en had Leudal aan een half puntje genoeg voor de eindoverwinning. Jan Broekhuis stond beter en ook Ruud van Meegen stond aanvallender. Maar zou Ruud de tijdscontrole halen? Hij had namelijk nog maar weinig tijd. In een werkelijk bloedstollend spel wist Ruud zijn 40 zetten binnen de tijd te volbrengen. Hij hield slechts 2 seconden over. Daarna was het Jan Broekhuis die remise overeenkwam en zo de eindoverwinning voor Leudal veilig stelde. Daarna kwam Ruud ook remise overeen zodat de eindstand 5-3 op de borden kwam.
Door deze overwinning heeft Leudal nog alle kans om in de promotieklasse te blijven. De slotronde zal het moeten uitwijzen. Dan speelt Leudal tegen Pionneke 2.

Leudal 2 startte in de wedstrijd tegen Horst erg slecht. Al vrij snel keek Leudal tegen een 4-0 achterstand aan door nederlagen van achtereenvolgens Har Vossen, Oscar Freriks, Judit Hendrix en Peter Metsemakers. Iwan Sentjens kwam niet verder dan remise. Alleen Henk van Meegen wist te winnen. Ook Martijn Vossen en Huub Vossen moesten een nederlaag noteren.
Ondanks dat 3 generaties Vossen aan de borden zaten werd Leudal op een 6,5 -1,5 nederlaag getracteerd.
Wil Leudal 2 nog in de 1e klasse blijven dan zullen ze de laatste ronden moeten winnen.