Leudal kan weer niet winnen

Onnodige thuisnederlaag tegen DJZ.

In de thuiswedstrijd tegen DJZ verloor Leudal met 3,5 – 4,5. Het was een gelijkopgaande wedstrijd waarbij Leudal zeker mogelijkheden had om te winnen.
Coen Oosse verkeert momenteel in een moeilijke periode. Hij verloor opnieuw zijn wedstrijd. Arthur Hendrickx had de mogelijkheid om de stand gelijk te trekken, maar hij overzag de winnende voortzetting en berustte uiteindelijk in remise. Het was de jeugdige Ruud van Meegen die met een prachtige overwinning de stand wel gelijk trok. Invalster Judith Hendrix had een zware middag en kon in haar wedstrijd geen doorbraak forceren. Zij verloor. Ook Geert GabriĆ«ls kon zijn betere stelling niet in winst omzetten en ook hij moest met remise genoegen nemen. Maar wat Arthur en Geert niet lukte, lukte Jan Broekhuis wel. Hij wist zijn betere stelling naar winst te leiden. Hierdoor werd het 3 – 3. Jack Sonnemans had een betere stelling terwijl Hans Kivits voor remise vocht. Het leek dus toch nog allemaal goed te komen voor Leudal. Maar helaas kon Jack zijn partij niet die voortzetting geven die gewenst was. Sterker nog, hij moest toezien hoe zijn tegenstander de partij langzaam naar zich toetrok en uiteindelijk zelfs won. Hierdoor kwam Leudal met 3 – 4 achter te staan. Hans Kivits mocht het remiseaanbod van zijn tegenstander gezien de stelling echt niet afwijzen. Met een halfje kwam Hans nog goed weg. Maar de eindstand werd hierdoor wel 3,5 – 4,5 in het voordeel voor DJZ uit Noorbeek.

Leudal 2 startte erg voortvarend met overwinningen van Judith van Meegen en Naomi de Ridder. Beide jeugdspeelsters deden het meer dan uitstekend. Achteraf bleken dit de enige punten die Leudal 2 deze middag binnenhaalde. Het werd uiteindelijk een 2- 6 nederlaag tegen Blerick.

Leudal 3 tenslotte wist zeer knap EWS uit Weert op gelijkspel te houden. Overwinningen van Hans van der Vliet en de jeugdige Remco Claessen brachten Leudal op een 2 – 0 voorsprong. Helaas konden zowel Han Wismans als ook Peter Steuten hier niet meer het nodige halfje aantoevoegen. Doordat zij beide verloren werd het uiteindelijk 2 – 2. Toch heel knap van Leudal 3.