Leudal laat winst glippen in Venlo

4-4 na loodzware wedstrijd.

In Venlo tegen Venlo 2 hebben de schakers van Leudal een verbeten strijd gevoerd. Het werd uiteindelijk 4-4, maar er had voor de Midden-Limburgers meer in gezeten. Arthur Hendrickx opende de score met een fraaie overwinning. Door de nederlaag van Raoul Lemmen maakte Venlo gelijk. Jack Sonnemans wist zijn tegenstander met een mooie tactische manoeuvre te verschalken. Dit betekende 2-1 voor Leudal.
Coen Oosse verloor waardoor de stand weer in evenwicht kwam. Jan Broekhuis won vervolgens en bracht Leudal andermaal aan de leiding. Ruud van Meegen kon het dit keer niet bolwerken en moest na bijna 4 uur schaken de handdoek in de ring gooien. Hierdoor kwam Venlo weer langszij. Geert GabriĆ«ls en Hans Kivits waren op dat moment nog bezig en beide spelers hadden een iets betere stelling. Maar de winst was niet vanzelfsprekend. Na een winstzet gemist te hebben moest Geert berusten in een gelijkspel. Nu waren alle ogen op Hans Kivits gericht. In een eindspel van paard tegen loper had Hans mogelijkheden om de partij in zijn voordeel te beslissen. Het leek erop dat Hans ging winnen. En na bijna 6 uur schaken en met voor beide spelers nog slechts 1 minuut speeltijd op de klok wist zijn tegenstander alsnog in een remisestelling te vluchten. Hierdoor werd de eindstand 4 – 4. Volgens de speler zelf was dit goed balen, want hierdoor verzuimde Leudal 2 matchpunten uit Venlo mee te nemen. Toch mag Leudal tevreden zijn met de resultaten tot zover in hoogste Limburgse klasse.

Leudal 2 werd in Sittard tegen GESS met de neus op de feiten gedrukt. Het werd een zware 6,5 – 1,5 nederlaag. Alleen Martijn Vossen wist remise te halen en Peter Metsemakers haalde het volle punt binnen. De overige spelers verloren.

Leudal 3 tenslotte speelde een fantastische wedstrijd tegen Venlo 4. Met maar liefst 4 – 0 wisten de Midden-Limburgers het team van Venlo te overklassen. Een mooie opsteker want zowel Hans van der Vliet, Han Wismans, Leon van Duren als ook Peter Steuten wisten hun wedstrijd te winnen.