Coen Oosse clubkampioen 2008-2009

Coen Oosse prolongeert titel op grootse wijze.

KampiCoen
Nog niet zo heel lang geleden waren we blij dat het tijdperk Arthur Hendrickx eindelijk voorbij was. Inmiddels zitten we midden in een nieuw tijdperk, dat voorlopig nog even niet voorbij lijkt te zijn. Het tijdperk Coen Oosse. Waar hij eerst nog een paar weken geleden de Beker wist te bemachtigen (voor Wouter Smeets, Arthur Hendrickx en Oscar Freriks), drukte hij een paar weken later nog eens harder zijn stempel op dit seizoen door gedecideerd het clubkampioenschap te pakken.

In de nacompetitie tussen de periodewinnaars van afgelopen seizoen werd gestreden om de felbegeerde titel.
Coen Oosse, Jack Sonnemans en Wouter Smeets zouden in een onderlinge halve competitie uitmaken wie zich clubkampioen 2008-2009 mocht noemen.

In de eerste wedstrijd tussen Coen en Jack begon aanvankelijk de partij vrij rustig. In een Italiaanse opening kreeg Coen weliswaar een pion voorsprong,maar dit was een dubbelpion. Daarbij had Jack het loperpaar. Jack maakte echter op de 25e zet een inschattingsfout door het loperpaar op te geven om de pion terug te verdienen. Hierdoor kreeg Coen een erg sterk paard. Deze positie wist Coen uit te buiten. Jack had geen antwoord en de strop werd langzaam om Jack”s nek dichtgetrokken.
Coen won zijn eerte partij.

Door deze overwinning had Coen genoeg aan een remise tegen Wouter Smeets. Wouter kon dan wel nog gelijk komen, maar de titel zou dan op basis van periodeoverwinningen naar Coen toe gaan. Na een lastige openingsfase leek Coen de belangrijkste dreigingen onder controle te hebben en ging hij zelfs nog voor de volle winst! Een ware clubkampioen dus! Zijn lef werd beloond en Coen wist na 36 zetten Wouter op zijn knieƫn te krijgen.

Hierdoor werd Coen Oosse voor de derde keer op rij de terechte clubkampioen van SV Leudal.