Leudal in degradatienood na nederlaag tegen Maastricht

Klassebehoud nog in eigen hand maar wordt moeilijke opgave.

In de uitwedstrijd tegen Maastricht wist Leudal niet de broodnodige punten te pakken. En omdat de concurrenten wisten te winnen, verkeert Leudal nu in degradatienood.

Tegen Maastricht waren er kansen, maar Leudal wist ze niet te verzilveren. En ze startten nog wel met een 1 – 0 voorsprong doordat Maastricht slechts 7 spelers wist op te stelllen. Jack Sonnemans kwam zo erg gemakkelijk aan een punt. Arthur Hendrickx kon zijn partij niet remise houden en verloor. En nadat achtereenvolgens ook Ruud van Meegen en Jan Broekhuis verloren stond Leudal achter met 3 – 1. Geert GabriĆ«ls bracht te spanning weer terug dankzij een keurige overwinning. 3 – 2. Raoul Lemmen vocht voor remise maar kon zijn stelling niet houden en verloor. 4 – 2. Coen Oosse moest op winst spelen maar helaas zat er niet meer dan remise in. Hierdoor was Maastricht al matchwinnaar. Dat Hans Kivits uiteindelijk na 5 uur spelen een mooie overwinning wist te boeken deed niet meer ter zake. Dat was enkel nog voor de statistieken. 4,5 – 3,5.
Leudal staat nu voorlaatste. Punten pakken is nu echt van levensbelang. Gaat het lukken tegen Voerendaal in de komende thuiswedstrijd?

Leudal 2 verloor nipt van Stein 3. Klassebehoud hebben ze nog in eigen hand. De komende thuiswedstrijd tegen Horst is dan wel cruciaal.

Leudal 3 wist het tegen koploper Horst 2 niet bol te werken. Ze verloren met 3 – 1. Daarbij mag worden aangetekend dat Remco Claessen een keurige overwinning wist te boeken. Remco speelt erg sterk en is aan een fantastisch seizoen bezig.