C-Jeugdteam Limburgs kampioen

C2 en D-team eindigen op keurige derde plaats.

Afgelopen zondag werd in het Trevianum College te Sittard de Limburgse Jeugdclubcompetitie in de categorieën C, D en E gehouden.
In de C hadden zich 7 teams ingeschreven, nl Leudal (2x), MSV-VSM Maastricht (2x), ””t Pionneke Roermond (2x) en Gess (Sittard).
Omdat er aangekondigd was dat alles op een speeldag gespeeld zou worden werd besloten om vier ronden te spelen met een speeltijd van 45 minuten per persoon, per partij.
Leudal 1 (Ruud van Meegen, Jan Cox, Willem Suilen en Naomi de Ridder) was titelhouder en daarmee favoriet maar in de 3e ronde bracht MSV-VSM 1 het team aan het wankelen door op 3 borden een betere stand te creëren maar uiteindelijk wist het Leudal team, mede door tijdnood van de tegenstander toch de zege ruim binnen te halen waarmee de titel een feit was.
Leudal 2 (Remco Claessen, Tom Meeuwissen, Benjamin van der Laan, Thijs Kivits) kwam net kracht tekort om ongedeeld derde te worden mede door een nederlaag van de 4e bordspeler tegen een clubgenoot (Glenn Parren) die aan ’t Pionneke 2 was uitgeleend omdat dat team slechts 3 eigen spelers had.

Willem, Naomi, Jan en Ruud tonen trots de gewonnen beker.

Eindstand na 4 ronden:
Team……………MP..BP
1. Leudal..1…….8..15,5
2. MSV-VSM.1..6….9,5
3. Pionneke.1….5..10,0
4. Leudal.2……..5..10,0
5. Gess.1……….3….6,5
6. MSV-VSM.2..3….6,0
7. Pionneke.2….2….6,5

Voor de D en E clubcompetitie hadden zich respectievelijk 4 en 2 teams aangemeld. Er werd besloten een gezamenlijke halve competitie te spelen. Hier bleek Ultimo Vero uit Echt dat zich voor deze dag versterkt had met een speler van DJC (Stein) te sterk voor de rest van het veld.
Het D team van Leudal bestaande uit 5 spelers (Lars Huibers, Ruben Damen, Jesper Huibers, Ashley Parren en Daniël van der Laan) speelde goed maar kwam net wat kracht te kort waardoor het team 3e werd.
Het E team deels bestaande uit F, G en H spelers (Pim Verstegen, Yulian de Ridder, Charlotte Caris, Lucas van der Laan en Iva Huibers) deed vooral wedstrijdervaring op.

Team……………….MP..BP
1. Ultimo Vero..(D)..9..16