Valse start Leudal

Afgedroogd in en door Brunssum met 6,5 – 1,5

Na 2 grote nederlagen staat Leudal stijf onderaan in de promotieklasse. Na de 6-2 thuisnederlaag tegen Voerendaal werd ook de tweede wedstrijd met grote cijfers verloren van Brunssum. Met maar liefst 5 punten verschil werd Leudal op alle fronten overklast. Toch had de uitslag er iets fraaier uit kunnen zien als de verrassend goed spelende Frits Smeets zijn uitstekend opgebouwde partij winnend had kunnen afsluiten. Zijn 2 pionnen voorsprong wist Frits helaas niet te verzilveren. Erger nog, door 2 fouten op rij verloor hij eerst een paard, daarna de dame en ook de partij. Ook Coen Oosse had het betere van de partij en had de winst voor het binnenhalen. Na ruim 4 uur spelen berustte hij echter in remise.

Leudal 2 heeft zich uitstekend hersteld van haar eerste nederlaag. In Bergen werd gewonnen met 5 – 3. Klassebehoud is hiermee weer duidelijk in zicht want Leudal 2 nestelt zich hiermee op een keurige 4e plaats.

Leudal 3 speelde een kansloze wedstrijd in en tegen titelfavoriet Reuver. De 6-0 nederlaag maar snel proberen te vergeten en vooruit kijken naar de volgende wedstrijd.