Judith van Meegen naar EK

5e Plaats op NK geeft recht op deelname EK in Montenegro.

Judith van Meegen heeft een onwaarschijnlijk fantastische prestatie geleverd door zich te plaatsen voor het EUROPESE KAMPIOENSCHAP schaken te Montenegro.

Nog nooit eerder wist een speeltster van Leudal zover door te dringen in de internationale schaaktop.

Tijdens de Nederlandse Kampioenschappen in de E-categorie gehouden te Waalwijk op 21 en 22 maart jongstleden kwam Judith erg goed voor de dag. Met 5,5 punten uit 9 wedstrijden wist ze beslag te leggen op een keurig gedeelde 5e plaats met Amber van den Broek.
Deze 5e plaats gaf recht op deelname aan het EK. Er moest dus nog een beslissingswedstrijd gespeeld worden tussen Judith en Amber.
Maar Amber heeft afstand gedaan van haar recht op de beslissingswedstrijd om de vijfde plaats (en daarmee het recht om deel te nemen aan het EK) en is derhalve als zesde geƫindigd.

Daardoor eindigt Judith op de 5e plaats en mag dus naar de Europese Kampioenschappen voor de jeugd. Deze worden gehouden van 14 t/m 26 september 2008 in Herceg Novi in Montenegro.

Zie hier voor de uitslagen en standen