D-jeugd kan sub-top plaats niet vasthouden

15de plaats van Nederland als eindklassering.

Na lange tijd in de sub-top van het klassement meegedraaid te hebben was het op 8 december de dag van de waarheid. In de laatste 3 wedstrijden moest nog twee keer gewonnen worden om een plaats bij de top-10 van Nederland af te dwingen. In de eerste wedstrijd tegen VAS bleek dit iets te veel gevraagd. Alleen topscorer Ruud van Meegen wist op het eerste bord een remise af te dwingen. De volgende ronde werd er eigenlijk wel op een overwinning gerekend, maar Ruud verloor zijn eerste partij in 8 wedstrijden, terwijl ook Midden-Limburgs kampioene Naomi de Ridder totaal haar dag niet had en een 0 moest bijschrijven. De remise van Yorick Broens en de overwinning van de sterk spelende Remco Claessen hadden daarmee ook een 1.5-2.5 nederlaag tot gevolg. Dan moest de laatste ronde maar gewonnen worden. Dit gebeurde ook tegen een team dat enkele invallers nodig had wegens ziekte. Het schijnt in bepaalde regio”s te heersen. Alleen Naomi verloor helaas weer, maar de verwachting is dat ze er voor de Limburgse kampioenschappen zeker weer zal staan. Yorick en Ruud hadden gauw het punt binnen en ook Remco won snel waarmee hij met 2 uit 3 dagtopscorer werd. Dit leidde tot een mooie 15de plaats. Met net zoveel punten als de nummer 11 overigens. Maar ja, die hadden weer een matchpuntje meer.