LiSB Bestuur treedt af !!

Onverwachte wending tijdens Algemene Ledenvergadering.

Tijdens de Algemene Leden Vergadering van de Limburgse Schaakbond op zaterdagmiddag 31 maart in Roermond is het bestuur onverwacht en bloc afgetreden.

In de discussie naar aanleiding van een door de verenigingen DJC, GESS en SV Schaesberg ingestuurde brief die als ingelast agendapunt werd behandeld, besloot voorzitter Hans Cuppen op een gegeven moment de vergadering te schorsen. Enkele aanwezigen hadden nogal wat kritiek geuit over het functioneren van het bestuur en met name de voorzitter. Na de schorsing deelde de voorzitter namens het bestuur mede dat het bestuur had besloten terug te treden.

Op die mededeling werd door de overgrote meerderheid van de vergadering met verbazing gereageerd. De vergadering liet massaal weten de stap van het bestuur te betreuren en ook niet nodig te vinden. Ook de drie verenigingen die kritiekpunten hadden, lieten weten dat een opstappen van het bestuur niet hun bedoeling was. Ze wensten alleen een aantal punten op kritische wijze naar voren te brengen. Er werd door de vergadering een dringend beroep gedaan op het bestuur om op het besluit om af te treden terug te komen.

Na een tweede schorsing liet voorzitter Cuppen weten dat het bestuur bij het besluit bleef. Het bestuur is nu demissionair en zal de lopende zaken tot en met de komende Algemene Leden Vergadering in het najaar afhandelen. Er komt een nog samen te stellen commissie die zich over de nu ontstane situatie en de samenstelling van een nieuw bestuur buigt.