Overweldigend succes jeugdopleiding

Maar liefst 18 nieuwe leden voor stap 1

Afgelopen weken is SV Leudal gestart met een nieuwe cursus stap 1. Maar liefst 18 deelnemers hebben zich gemeld. Een geweldig succes. De instructeurs Frits Smeets en Hans Kivits zijn in hun nopjes met deze grote groep.
Dit betekent dat schaken nog steeds leeft bij de jeugd. Ze komen uit de hele regio. Van Kessel, Neer, Nunhem, Egchel, Roermond, Weert en natuurlijk Haelen.
De kinderen zijn enthousiast en werken vol ijver aan de opdrachten.
Al in november van dit jaar zullen ook zij gaan deelnemen aan de wedstrijden voor de interne competitie.
”Belangrijk is dat de kinderen plezier in het schaken hebben. De rest is bijzaak”, aldus Hans Kivits.

En voor diegene die alle opdrachten in één keer goed weet te maken is er natuurlijk de greep uit de Leudal-grabbelton. Hiermee worden de kinderen met een leuk prijsje beloond.