Leudal Kampioen in de E-klasse

Limburgse jeugdkampioenschappen 4-tallen succesvol voor Leudal.

A/B Categorie.
Op de sluitingsdag van de inschrijftermijn hadden zich vier teams aangemeld zodat besloten werd een halve competitie te houden op een dag. Uiteindelijk meldde zich toch nog een team aan waardoor gestart werd met 5 teams. Om de competitie toch op een dag te kunnen afronden werd besloten tot een speeltijd van 40 minuten p.p.p.p. (zonder noteren).
Op papier leek DJC het allersterkst en simpel op de overwinning te kunnen afgaan, maar de andere teams trokken zich daar niets van aan en wisten menig punt van DJC af te snoepen.
Uiteindelijk kwam het team van ’t Pionneke toch één bordpunt te kort zodat DJC alsnog de nieuwe Clubkampioen werd. Het team van SV Leudal. bestaande uit Jop Teepen, Dominique Geelen, Roy Veugen en Martijn Vossen wist door constant spel de derde plaats te bereiken.

A/B categorie MP BP
1.DJC 7 11,5
2.‘t Pionneke 7 10,5
3.Leudal 4 7,5
4.Brunssum 2 6,5
5.DJZ 0 4

Eindstanden D en E clubcompetitie maart 2005.
Al enkele jaren wordt deze competitie georganiseerd in het jeugdclublokaal van schaakvereniging Leudal: Café-Zaal Aldenghoor te Haelen.

D categorie
In deze categorie hadden zich slechts 4 verenigingen aangemeld met in totaal 5 teams. Er werd een dubbelrondige competitie gespeeld met een speeltijd van 15 minuten p.p.p.p.
Na vier ronden stonden Voerendaal en Leudal 1 (Judith Hendrix, Stan Achten, Jules Rulkens en Robbert Heijnen) duidelijk aan kop maar daarna won Voerendaal met 3-1 van Leudal 1 waardoor Voerendaal alleen aan kop kwam en deze positie bleven zij tot het einde behouden door simpelweg alle teamwedstrijden te winnen.

D categorie MP BP
1.Voerendaal 16 28
2.Leudal 1 11 20,5
3.Brunssum 8 17,5
4.Leudal 2 4 8
5.’t Pionneke 1 6

E categorie.
In de E categorie hadden zich in totaal 7 teams aangemeld. Er werd een halve competitie gespeeld met een speeltijd van 20 minuten p.p.p.p.
Al snel liet Leudal 1 (Ruud van Meegen, Alexander Hauth, Remco Claessen en Yorick Broens) zien dat de teamleden over een ruime speelervaring beschikten door het spelen van meerdere toernooien (JGP-toernooien, PKJL, Mierlo en de eigen Hans Kivits Kup) en alleen het team van MSV-VSM dat ook over enkele ervaren spelertjes beschikte kon het team van Leudal 1 bijhouden.

E categorie MP BP
1.Leudal 1……12……20,
2.MSV-VSM…..10…..19,
3.Blerick-Venlo..8……15
4.’t Pionneke….6……12
5.Leudal 2…….4…….9
6.Leudal 3…….1…….6
7.Brunssum…..1…….2

Hier ziet u 2 teams van Leudal aan het werk. Op de voorgrond speelt Alexander Hauth (links) tegen Thijs Kivits.

Na afloop kon iedere deelnemer met een blijvende herinnering huiswaarts keren. Voerendaal mocht de wisselbeker in de D categorie voor een jaar mee naar huis nemen en de wisselbeker in de E categorie kon bij de organiserende vereniging Leudal blijven.