Limburgese JEUGD Clubkampioenschappen 2004

Voor de groepen D en E

Op zondag 8 februari 2003 werd in Trefcentrum Aldenghoor te Haelen, de D en E jeugdclub-competitie gehouden.
Er waren dit jaar iets minder verenigingen aanwezig dan het afgelopen jaar, met name in de E categorie.
Mede door andere lokale activiteiten werd er dit jaar voor gekozen om alle teams in een zaal te laten spelen. In het begin was het daardoor nogal rumoerig, maar met enkele kleine aanpassingen werd dat ook verholpen.
Doordat alle teams netjes op tijd waren ( een team was zelfs al een uur van te voren aanwezig!) kon precies op het vastgestelde begintijdstip begonnen worden met de 1e ronde.

D CATAGORIE
Was vorig jaar nog tot in de laatste ronde zeer spannend wie kampioen zou worden, dit jaar was al snel duidelijk dat in de D categorie ’t Pionneke 1 zijn zinnen op het kampioenschap had gezet. Alleen voor de plaatsen 2 t/ m 4 was het zeer spannend en uiteindelijk moesten de bordpunten de beslissing brengen.

E CATAGORIE
In de E categorie wilde Brunssum natuurlijk zijn succes van vorig jaar herhalen, zeker nu het team versterkt was met jeugdleden vanuit Hoensbroek. Het team begon inderdaad voortvarend en alleen Leudal 1, bestaande uit Remco Giesbertz, Ruud van Meegen, Yorick Broens en Alexander Hauth, dat zwak startte maar later sterk kwam opzetten, wist Brunssum een gelijk spel af te dwingen.