Leudal 1 behoudt titelkansen

Leudal behoudt titelkansen na gelijkspel in Sittard.

De topper in de 1e klasse B tussen GESS (Sittard) en S.V. Leudal eindigde in een 4 – 4 gelijkspel. Door dit resultaat behouden de schakers van Midden-Limburg de titelkansen nog volledig in eigen hand. Het verdiende punt werd pas na een zwaar bevochten wedstrijd veilig gesteld. In het begin zag het er naar uit dat Sittard vrij eenvoudig van Leudal zou gaan winnen. Na een uurtje spelen was het Leo Arts op bord 5 die zijn partij gewonnen moest geven. Op bord 8 wist John Steuten echter op keurige wijze zijn partij in evenwicht te houden waardoor de tussenstand 1,5 – 0,5 werd in het voordeel van Sittard.
Arthur Hendrickx op bord 2 verspeelde zijn gelijke stelling door te snel te spelen. Hij greep mis waardoor zijn kans op remise in rook op ging. Sittard kwam zo al snel op een riante 2,5 – 0,5 voorsprong.
Door een knappe overwinning van Raoul Lemmen op het 6e bord en een zwaar bevochten remise van Coen Oosse op het 4e bord kwam Leudal terug tot 3 – 2. En het was Iwan Sentjens aan bord 3 die Leudal langszij bracht 3 – 3. Hans Kivits aan bord 1 had een eindspel met ongelijke lopers. Normaal is dit altijd remise. Hans kon echter met heel secuur spel een stelling forceren waarbij hij een paar vrij-pionnen wist te creëren. Die werden zo sterk dat Hans zijn partij won. 3 – 4 voor Leudal. ‘Good old’ Leon van Duren tenslotte (ingevallen voor Peter Metsemakers) wist weer als vanouds een zeer ongewone stelling op het bord te krijgen. Maar uiteindelijk moest Leon het hoofd buigen. De eindstand kwam hiermee op 4 – 4.
De volgende wedstrijd is op 12 januari thuis (in Buggenum) tegen het Roermondse ‘’t Pionneke 3′. Een tegenstander die normaal gesproken niet te veel problemen mag opleveren.
Uitslagen:
Venlo.3…….- Horst……….3 – 5