SV Leudal 2 wint met enig geluk in de vierde ronde.

Op zondag 9 februari stond de 4e ronde van de LiSB competitie op de planning. Leudal 1 had die dag geen tegenstander, maar Leudal 2 zou bezoek krijgen van team 2 uit Blerick.

Door de te verwachten storm Ciara was die wedstrijd echter uitgesteld.

De 4 spelers van Leudal 2 begonnen nu op zondagmiddag 1 maart vol goede moed aan hun wedstrijden. Op bord 1 en 3 kwam Leudal vrij snel beter te staan. Henk had op bord 3 met een vorkje een stuk gewonnen en ook Peter kwam niet echt in de problemen. Op bord 2 en 4 waren de winstkansen duidelijk minder.

Na ruim 1,5 uur spelen verloor Ben Kusters als eerste zijn partij. Gelukkig won Henk kort daarna en trok de stand weer gelijk.

Peter scoorde rond 3 uur het 2e punt van Leudal. Verlies was nu niet meer mogelijk. Maar winst was ook niet in zicht.

Han had een mooie aanval gezien waarmee hij 2 pionnen dacht te winnen. Maar helaas had hij daarbij een penning op zijn paard over het hoofd gezien. Hij won daardoor wel 2 pionnen maar verloor ook een loper. Lang leek het er op dat zijn partij verloren zou gaan. Maar nadat de torens waren afgeruild, stonden er alleen nog maar 2 koningen, pionnen en 1 loper op het bord. Nog steeds een verloren stelling. Gelukkig zag de tegenstander echter niet hoe hij de winst kon forceren en nam genoegen met remise. Voor Leudal was daarmee de winst een feit.

Op zondag 15 maart wordt de 5e ronde van de LiSB competitie gespeeld. Leudal 1 speelt dan thuis tegen Gess uit Geleen en Sittard en Leudal 2 krijgt EWS uit Weert op bezoek.