Schaakvereniging Leudal: Wafelschaak 2018

Op vrijdagavond 28 december 2018 werd in gemeenschapshuis de Roffert te Buggenum het traditionele wafelschaak gehouden. Elk jaar nodigt Schaakvereniging Leudal een sterke schaker uit om een simultaan tegen onze leden en andere schaakliefhebbers te geven. Tijdens het schaken kan iedereen ook genieten van heerlijke zelfgebakken wafels en oliebollen.

Deze avond was Ivan Utama uitgenodigd om de uitdaging aan te gaan. Ivan heeft al vaker smultaan gespeeld en wist dus waar hij aan begon. Maar op 20 borden tegelijk spelen blijft toch altijd lastig.   En zijn tegenstanders (8 jeugdleden en 12 volwassenen) waren zeker niet van plan om snel te verliezen. Om half acht deed Ivan zijn eerste zet en het duurde meer dan 3 uur voordat de laatste partij beëindigd was.

Deelnemen aan het wafelschaak is niet alleen mogelijk voor eigen leden van de club. Net zoals elk jaar schoven ook nu weer oud-leden, ouders en familieleden aan om de strijd met Ivan aan te gaan. Uiteindelijk verloor Ivan geen enkele partij en wist maar liefst 15 keer te winnen. Drie volwassenen (Peter, Arthur en Geert) en twee jeugdspelers (Mees en Quint) speelden knap remise. Zij kregen als beloning een lekkere prijs, die waarschijnlijk het nieuwe jaar niet meer gehaald heeft.

Na het schaken werd er nog gezellig na geborreld aan de bar en werd geproost op een gezond en sportief 2019.