Geslaagde reünie Schaakvereniging Leudal.

reunie

Schaakvereniging Leudal werd 40 jaar geleden opgericht nadat Peter Hendriks, Theo Berben, Frank Heijkers, Tonnie Wetjens, Anton Peeters en Christof Brabander als vertegenwoordigers van basisschool St. Franciscus uit Haelen in 1976 Nederlands kampioen waren geworden.

Op zondag 18 september j.l. heeft Schaakvereniging leudal dit heuglijke feit uitgebreid gevierd met een dagvullend programma.

Alle leden, oud-leden en cursisten waren welkom op deze dag. En het was geweldig om te zien dat vele schakers en schaaksters uit alle periodes van ons 40-jarige bestaan nog steeds met veel plezier terugdenken aan hun tijd bij onze club. Vanaf 09.30 uur was iedereen welkom en stond de koffie klaar.

De ochtend was gereserveerd voor een gezellig toernooitje waarbij iedereen zijn eigen schaakkennis nog eens kon testen.

Er werd geschaakt voor de gezelligheid, maar er werd ook gespeeld om te winnen.

Er werd door 29 spelers gespeeld in 7 poules. De winnaars in de diverse poules waren:

Poule A: Lars de Haas
Poule B: Pascal Schuman
Poule C: Marcel Schuman
Poule D: Frits Hinssen
Poule E: Janno Julicher
Poule F: Ivan Utama
Poule G: Gwendolyn Hoogers

Groepsfoto met alle deelnemers aan het ochtendprogramma.

Nadat iedereen soep en broodjes had kunnen eten werd op het grasveldje tegenover de Roffert in Buggenum een levend schaakspel opgevoerd. Onze beide erevoorzitters Theo Daamen en Hans Kivits trokken daarbij het pak van de koning aan. De rollen van de overige stukken waren ook snel verdeeld want iedereen wilde wel meespelen in dit unieke spelletje. Diana Maas en Han Wismans hebben gezorgd voor de kleding. En Huub Julicher heeft de houten stokpaarden gemaakt. Rick Thommassen heeft nog geholpen bij het maken van het schaakbord van 8x8m.

43-kopie

Levend schaakspel op een schaakbord van 8x8m.

Arthur Hendrickx had voor de middag nog een mooie wandeltocht uitgezet in de omgeving van Buggenum. Onderweg konden de wandelaars genieten van het mooie weer en de omgeving. De vragenlijst die Hans Kivits had samengesteld werd door de meesten goed ingevuld.

Omdat een stevige wandeling hongerig maakt, was er aan het eind van de dag nog een BBQ geregeld. Zo kon iedereen moe maar voldaan terugkijken op een leuke dag vol mooie herinneringen.

Hopelijke is iedereen er over 10 jaar weer bij, als we ons 50-jarig bestaansfeest zullen vieren.