Familieschaak

Het traditionele familieschaak van SV Leudal was als vanouds weer een leuke happening. Hoewel de opkomst duidelijk lager was dan vorig jaar (14 tegenover 34)  maakten de kinderen, ouders en overige familieleden die de weg naar zalencentrum Aldenghoor. gevonden hadden, er een gezellige ochtend van.

familieschaak 3familieschaak 1

Nadat de gasten (aangevuld met twee instructeurs) eerst bekend werden gemaakt met de schaakklok en voorzien van enkele nuttige tips betraden ze vastberaden de arena, om de jeugd van SV Leudal het zo moeilijk mogelijk te maken. En dat lukte.

Het verschil met de jeugd was minimaal. Toch waren de eigen jeugdspelers in de eerste ronde de betere zij het met weinig verschil. De eerste ronde werd door de SV Leudal jeugdspelers met 5-3 gewonnen.

De tweede ronde werd ook gewonnen door de jeugd, wederom met 5-3.

In de derde ronde werd er weer een nieuwe indeling gemaakt, maar dat had geen invloed op de uitslagen, ook nu wist de jeugd met 5-3 te winnen.

Na deze drie ronden “gewoon” schaak was er nog wat tijd over en werd er nog een rondje “Doorgeefschaak” gespeeld waarbij de teams zoveel mogelijk bestonden uit jeugd en haar/zijn eigen ouder.

Bij doorgeefschaak mag een teamlid i.p.v, zetten ook een stuk op het bord plaatsen dat hij/zij van haar/zijn teamgenoot krijgt nadat die dat stuk van zijn/haar tegenstander heeft geslagen.

De teams waren goed aan elkaar gewaagd want alle wedstrijden eindigden in een 1-1 uitslag.

Op het einde was er een (poedel)prijs voor zowel H. Julicher en M. Hoogers, die geen enkele partij hadden gewonnen, hoewel ze er vaak dichtbij waren.

Bij de jeugdspelers vielen Mika van Maris en Joris Wulms in de prijzen , zij hadden bij de “gewone” partijen alles gewonnen.

SV Leudal mag terugzien op een meer dan geslaagde ochtend. Uiteindelijk keerde iedereen tevreden huiswaarts.

familieschaak 2 familieschaak 5 familieschaak 6 familieschaak 7