Wafelschaak wederom drukbezocht

Judith Hendrik wint remises voor Peter Metsemakers, Coen Oosse en Cleo Freriks

wafelschaak 2015 (3)
Ivan kreeg niks cadeau

Op dinsdagavond 29 december is in gemeenschaapshuis ‘de Roffert’ het traditionele wafelschaak gehouden. Ivan Utama was bereid om de strijd aan te gaan met 21 tegenstanders. Daarbij waren 7 jeugdspelers en 14 volwassenen. Tijdens het schaken konden de deelnemers genieten van  zelfgebakken wafels en ‘Drentse Kniepertjes’.

Voor Ivan, die bij Leudal het schaken geleerd heeft, was het niet de eerste keer dat hij een simultaanwedsstrijd speelde. Maar deze avond kreeg hij het wel zwaar. Om kwart over 7 deed hij zijn eerste zet tegen ons nieuwe jeugdlid Cédric Guffens.  wafelschaak 2015 (1)
Ivan aan het werk tegen Céderic

En het was al ruim half 12 geweest toen de laatste stukken uiteindelijk opgeruimd konden worden.

Het was mooi om te zien dat niet alleen leden van onze club meespeelden. Ook oud-leden, ouders en familieleden waren meegekomen. Uiteindelijk wist Ivan 17 partijen te winnen. Peter Metsemakers, Coen Oosse en Cleo Freriks speelden remise. En alleen Judith Hendrix wist van Ivan te winnen. Zij mochten allen een fles rode of witte wijn meenemen.

wafelschaak 2015 (2)
Judith in gedachte verzonken

Na het schaken werd er nog gezellig na geborreld aan de bar
en werd er getoost op een gezond en sportief 2016.
Het was een geslaagde avond en zeker voor herhaling vatbaar.