Leudal vergeet zichzelf te belonen

4-4 gelijkspel tegen Voerendaal

SV Leudal heeft zichzelf vergeten te belonen in een wedstrijd tegen directe concurrent Voerendaal 3. In de uitwedstrijd in Klimmen vergat SV Leudal (nota bene met 2 invallers spelend) te winnen en bleef steken op een 4-4 gelijkspel. Er had meer ingezeten. Al vroeg in de wedstrijd kwam Leudal op voorsprong doordat de tegenstander van Mark Meyers zijn smartphone liet afgaan. En volgens de reglementen verlies je dan onmiddellijk je partij. Even later werd het 1-1 doordat Arthur Hendrickx (andermaal snel spelend) verloor. Zijn tegenstander had een stuk van Arthur gepend en Arthur kwam hier niet goed meer uit.
Absolute topscoorder van de 3 klasse KNSB, Ruud van Meegen is nog steeds onverslaanbaar. En ook dit maal voegde hij een vol punt toe aan zijn totaal. 2-1 Voor Leudal en Ruud staat met 5 uit 5 op eenzame hoogte in de topscoorderslijst.
Invaller Henk van Meegen hield lang stand, maar moest tenslotte een loper geven voor een pion en dat betekende ook meteen het einde van zijn partij. 2-2.
Wolfgang de Cauter (altijd spelend met hoed) wist na het middenspel een sterke aanval op te zetten en zo de loper van zijn tegenstander te veroveren. En zo won hij zijn partij. Een belangrijke overwinning voor Leudal. 3-2

Wolfgang de Cauter behaalde een belangrijke overwinning.

De andere invaller Iwan Sentjens speelde een open partij met aanvallend spel. Helaas bleek de aanval van zijn tegenstander net iets sterker waardoor Iwan net te laat was voor een matcombinatie. Iwan verloor. 3-3.
Hans Kivits speelde tegen Diana Dalemans en zag zijn remiseaanbod tot twee keer toe afgeslagen worden. En nadat de dames waren geruild kwam er een toreneindspel op het bord waarbij Hans één pionnetje meer had. Technisch een gewonnen eindspel. Maar wel heel erg moeilijk. Zo bleek ook. Hans kon het volle punt niet binnenhalen en moest lijdzaam toezien hoe Diana het pionnetje terugveroverde en met remise wegkwam.
Alle ogen waren nu op de laatste partij gericht. Jack Sonnemans stond in een toreneindspel met zijn vrijpion erg dicht bij het promotieveld. Er zat een winnende combinatie in. Helaas zag Jack deze over het hoofd waardoor ook hier Voerendaal met remise wegkwam. Jammer, want hadden Hans en Jack gewonnen dat was het zomaar 5-3 geweest voor Leudal. En stond Leudal nu 6e op de ranglijst !!
Nu stond er een 4-4 gelijspel als einduitslag op het bord. En omdat nummer laatst WLC wist te winnen van Helmond zakt Leudal zowaar een plaats op de ranglijst en staat nu op een gevaarlijke voorlaatste plaats.
De komende wedstrijd is thuis tegen WLC. De onderste zes teams staan erg dicht op elkaar. Het scheelt slechts twee puntjes. Een spannende competitie waarbij nog helemaal niets is beslist.

Uitslagen 3e Klasse H
4.0 – 4.0…Voerendaal 3 – SV Leudal